۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
مردم ساکن در مناطق نفت خیز، از منافع این منابع بهره‌مند می‌شوند
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت:

مردم ساکن در مناطق نفت خیز، از منافع این منابع بهره‌مند می‌شوند

فروزنده، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت گفت: یکی از اقدامات، آموزش نیروی انسانی جهت اشتغال مردم مناطق نفت خیز کشور در تأسیسات نفی و گازی است.

به گزارش بازار به نقل از شانا، علی فروزنده با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور و وزرا گفت: یکی از موضوعاتی که مورد تأکید بسیار زیاد وزیر نفت قرار گرفته است، بهره مند شدن مردم مناطق نفت خیر کشور از موهبت های نفت و گاز در منطقه سکونت خود است.

وی اشاره کرد: گاز از پارس جنوبی تولید می شود و شهرهای مختلف استان پارس جنوبی درگیر و میزبان تأسیسات تولید گاز هستند و حتی بعضی از مردم ساکن این شهرها در تأسیسات مربوطه کار می کنند. مردمی که به این منابع نزدیک تر هستند این حق را دارند از این منابع حداکثری استفاده کنند و این سیاست وزارت نفت است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو درباره شیوه بهره مندی مردم ساکن مناطق نفت خیر و گاز خیز از منافع این منابع توضیح داد و بیان کرد: زندگی مردم این مناطق با نفت و گاز در هم تنیده شده است؛ در این راستا یکی از شیوه های بهره مندی این است که اولویت استخدام در تأسیسات برای افراد ساکن در این مناطق باشد.

وی در همین رابطه اظهار کرد: قولی که مهندس اوجی وزیر نفت به مردم ساکن در مناطق نفت خیز دادند، تقبل هزینه های نیروهای انسانی در هنرستان ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای بود تا فرزندان این مناطق فرصت آموزش و یادگیری مهارت های لازم برای کار در تأسیسات نفتی را داشته باشند. یکی از دلایلی که این افراد کمتر به کار گرفته می شوند، عدم کسب مهارت است در حالی ‌که شرکت ها خواهان جذب نیروی کار ماهر هستند.

فروزنده به مسئولیت اجتماعی در این حوزه اشاره و عنوان کرد: وزارت نفت پروژه های زیادی را در حوزه مسئولیت اجتماعی انجام می دهد اما این پروژه ها پراکنده هستند. به عنوان مثال تعداد زیادی مدرسه در این مناطق ساخته شد است که در روستاها تأسیس شدهراند. با توجه به اینکه در روستاها مدارس احداث شده ‌اند خیلی در جلوی چشم نیست و دیده نمی شود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت افزود: وقتی سیل یا زلزله آمده است، وزارت نفت حجم زیادی میلگرد به صورت رایگان برای ساخت و بازسازی منازل مردم ارائه داده است. همچنین ساخت مراکز درمانی و جاده از دیگر اقدامات این وزارت خانه است. در حقیقت وزارت نفت تلاش کرده است در مناطقی که حضور دارد، مردم آن مناطق از حضور این وزارت خانه بهره مند شوند.

کد خبر: ۱۱۱٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha