۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
۸۴ روستای استان همدان تحت پوشش آبرسانی سیار قرار گرفتند
معاون بهره برداری شرکت آبفا همدان:

۸۴ روستای استان همدان تحت پوشش آبرسانی سیار قرار گرفتند

همدان - نیکداد، معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از آبرسانی سیار دائم به ۸۴ روستای این استان در شهریور ماه سال جاری خبر داد.

حمیدرضا نیکداد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به کاهش نزولات جوی و خشکسالی های اخیر گفت: از مجموع روستاهایی که به صورت دائم و موقت در شهریور ماه سال جاری تحت پوشش آبرسانی سیار قرار گرفتند، ۸۴ روستا به صورت دائم با تانکر آبرسانی شدند.

نیکداد همچنین با اذعان به اینکه از مجموع ۸۴ روستای تحت آبرسانی سیار ۵۹ روستا تحت پوشش و ۲۵روستا جزو روستاهای غیر تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان بودند،گفت: در شهریور ماه سال جاری ۷۷۲ سرویس آب با حجم ۹ هزار و ۲۱ متر مکعب در میان روستاهای استان توزیع شد.

وی عنوان کرد: شهریور ماه سال جاری ۱۰ هزارو۷۷۰ خانوار در روستاهای استان همدان تحت پوشش آبرسانی سیار (دائم و موقت) قرار گرفتند.

نیکداد شاخص جمعیت روستایی در کشور را حدود ۲۵.۹ درصد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر جمعیت روستایی ساکن در استان همدان بیش از میانگین کشوری است.

وی عنوان کرد: از مجموع یک‌هزار و ۱۰ روستای استان همدان تعداد ۷۹۹ روستا زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند و مابقی زیرپوشش نیستند.

وی با بیان اینکه طرح آبرسانی اضطراری به منظور جبران بخشی از کمبودهای تولید آب در حال پیگیری است؛ عنوان کرد: چنانچه نزولات جوی به ماههای آذر و دی موکول شود، بارش ها تبدیل به رواناب نخواهد شد و قابل بهره برداری نیست بنابراین با توجه به وقوع بحران کم آبی باید نهایت تلاش ها برای مدیریت مصرف اعمال شود.

کد خبر: ۱۱۱٬۴۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha