۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
 افزایش غیرمتعارف قیمت برق سهوی است
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس:

افزایش غیرمتعارف قیمت برق سهوی است

رحیمی مظفری، عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: کمیسیون انرژی مجلس روز شنبه بعدازظهر با مدیران توانیر جلسه ‌ای داشت تا از جزئیات موضوع افزایش بهای برق مطلع شویم.

به گزارش بازار، عبدالامیر یاقوتی با اشاره به اینکه موضوع افزایش هفت درصدی قیمت برق به قانون سال ۱۳۹۶ باز می گردد، گفت: این قانون مصوب کرده بود تا پنج سال هفت درصد به قیمت قبض مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت می کنند افزایش پیدا کند و ۲۳ درصد برای مشترکینی که بیش از الگوی مصرف، برق مصرف می کنند افزایش قیمت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ۸۶ درصد از مشترکین برق زیر ۳۰۰ کیلوبایت مصرف می کنند، بیان کرد: صرفه‌جویی در انرژی باید صورت بگیرد و در عین حال به دنبال خدمتگزاری به مردم هستیم. سیستم های محاسبه قیمت برق مکانیزه است و تفاوتی نمی کند چه کسی برق را مصرف کند.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکین شرکت توانیر درباره راه های اعتراض به قیمت برق اظهار کرد: یکی از راه های اعتراضی اپلیکیشن اندروید و آی او اس است و همچنین مردم می توانند با شماره تلفن هایی که اعلام شده است اعتراض خود را ثبت کنند.

در ادامه عدالعلی رحیمی مظفری، عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در خصوص این حرف مجری که چرا به کسانی که قبض برق آنها کم است، اطلاع نمی دهند در حالی‌ که ۸۶ درصد مشترکین را چنین افرادی تشکیل می دهند گفت: معمولاً کسانی که راضی هستند حرفی نمی زنند و نسبت به این موضوعات ورود نمی کنند.

وی درباره دلایل افزایش قیمت اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی این مسئله مصرف بالای ۳۰۰ کیلوبایت در ماه بوده باشد و امسال با توجه به مصوبه مجلس در تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۰، قیمت قبض ها نیز بیشتر می شود که در حال حاضر برای این افراد ۸۰۰ تومان به ازای هر کیلو وات است.

حق اعتراض برای افزایش قیمت ها دیده شده است
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در عین حال تصریح کرد: اگر شهروندی روی قبض یا کنتور خود اعتراضی داشته باشد، قطعاً بررسی خواهد شد.

وی درباره دلایل دیگری که ممکن است باعث افزایش قیمت قبض برق شوند، بیان کرد: استفاده از دستگاه های رمز ارز در بعضی از منازل باعث افزایش مصرف شده است که البته تعداد چنین ی اندک است. خیلی از شهروندانی که از این دستگاه ها استفاده می کنند، اطلاع ندارند میزان صرف برق آن‌ ها را افزایش می دهد.

رحیمی مظفری همچنین از ورود مجلس به این موضوع گفت و عنوان کرد: کمیسیون انرژی مجلس روز شنبه بعد از ظهر با مدیران توانیر جلسه ‌ای داشت تا از جزئیات موضوع افزایش بهای برق مطلع شویم. البته ممکن است در صدور بعضی از قبوض اشتباهی ایجاد شده باشد که این افراد می توانند به صورت حضوری در سامانه وزارت اعتراض خود را ثبت کنند.

این نماینده مجلس افزود: اگر کوچک ترین مشکلی در محاسبه یا هر شکل دیگری در خصوص صدور قبوض برق ایجاد شده باشد، قطعاً مجلس از موضع نظارتی خود کوتاه نخواهد آمد.

کد خبر: ۱۱۱٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha