۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
سال گذشته ۲۰ هزار تن ظروف شیشه‌ای وارد شد
معاون فنی گمرک ایران:

سال گذشته ۲۰ هزار تن ظروف شیشه‌ای وارد شد

معاون فنی امور گمرکی گمرک گفت: سال گذشته ۲۰ هزار تن ظروف شیشه‌ای و آشپزخانه ثبت سفارش شده وارد شد.

به گزارش بازار، مهرداد جمال ارونقی افزود: امسال نیز تاکنون ۸ هزار تن کالا از گمرک ترخیص شده و همچنان واردات ظروف شیشه‌ای و آشپزخانه ثبت سفارش می‌شود.

وی گفت: ۶ ماه پیش به وزارت صمت نامه نوشتیم که از ردیف ۷۰۱۳ برای ورود این نوع کالاها استفاده می‌شود، اما ترتیب اثر نداده اند.

ارونقی افزود: کنار نظارت گمرک پلیس اقتصادی نیز حضور دارد، اما تاکنون یک کانتینر کالای قاچاق ظروف شیشه‌ای و آشپزخانه که گمرک عبور کرده باشد نگرفته اند.

وی گفت: آنچه که در گمرک در زمینه قاچاق اتفاق می‌افتد کمتر از مبادی دیگر است.

ارونقی افزود: اکنون ۱۴ ایکس ـ ری کامیون در گمرک داریم که ۲ ایکس ـ ری در گمرک شهید رجایی مستقر است، زیرا ۷۰ درصد ترخیص کالا از این گمرک انجام می‌شود.

وی گفت: کالاهایی که به گمرک شهید رجایی ارسال می‌شود بر اساس اظهارنامه، سیستم تشخیص می‌دهد که از ایکس ـ ری عبور کند یا خیر.

ارونقی افزود: ۷۰ درصد کل اظهارنامه‌های ترانزیتی اسکن شده است و در هیچکدام آن‌ها ظروف شیشه‌ای و کریستال وجود نداشته است در حالی که بر اساس وظیفه باید ۳۰ درصد آن‌ها را اسکن می‌کردیم.

وی گفت: ممکن است در ۳۰ درصد از کامیون‌های ترانزیتی که اسکن نشده اند اتفاقاتی افتاده باشد.

ارونقی افزود: ۱۴ دستگاه ایکس ـ ری را به شرکت‌های داخلی سفارش داده ایم و خریداری کرده ایم.

وی گفت: سازمان انرژی اتمی دو سال است اجازه استفاده از دو دستگاه ایکس ـ ری را به ما نمی‌دهد.

ارونقی افزود: گمرک در زمینه تبادل اطلاعات با سامانه جامع تجارت به تکالیف خود عمل کرده است، اما این سامانه نباید به فرآیندهای داخلی گمرک وارد شود.

وی گفت: اگر اطلاعات تخصیص ارز را به گمرک اعلام کنند اجازه ورود به کالاهای ثبت سفارش نشده را نمی‌دهیم، اما دو ماه است کالاهایی که در صف تخصیص ارز قرار گرفته اند به ما اعلام نکرده اند.

معاون فنی امور گمرکی گمرک افزود: جمع ردیف تعرفه، پیله وری و کوله وری، ته لنجی و ... ۸۰ درصد کالای موجود در کشور را در زمینه لوازم خانگی و آشپزخانه تشکیل می‌دهد که ۲۰ درصد باقیمانده نیز قاچاق است.

کد خبر: ۱۱۱٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha