۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۷
نقش‌های جدید برای پستچی‌ها؛ نبض بازار کار و مرغ در دست چاپارهای دیروز
بازار از مازندران گزارش می‌دهد؛

نقش‌های جدید برای پستچی‌ها؛ نبض بازار کار و مرغ در دست چاپارهای دیروز

ساری- کرونا، پست را از چاپارهای قدیم به شرکت خدمات رسان مبدل کرد، نامه برهایی که کسب و کارها را رونق می بخشند و بازار مرغ را نیز کنترل می کنند.

بازار؛ گروه استان‌ها: پستچی امروز دیگر شبیه دیروز و تنها یک نامه بر ساده نیست، بلکه چاپارهای دیروزی و نامه رسان های امروزی در گردش مالی و اقتصاد محله و خانه‌ها نقش آفرینی می‌کنند. کسب و کارهای خانگی و اینترنتی به واسطه ارسال مرسوله توسط آنان رونق می‌گیرد.

با اینترنتی شدن کسب و کارها، تولیدات و محصولات خانگی و سنتی به مقصد مشتریان در گوشه و کنار کشور و استان پست می‌شود، امروز دیگر پستچی ساده تنها نقش نامه رسان سنتی دیروزی را ندارد و خود یک پای ثابت و مهم رونق تولید به حساب می‌آید.

سفارش‌های مجازی را به مقصد پست می‌کنم
مرجان بانوی خانه دار سنتی که کارش را با دستگاه خشک کن میوه و در خانه انجام می‌دهد و سفارش‌ها را از طریق فضای مجازی دریافت می‌کند، می‌گوید: بسیاری از سفارش‌های مشتریان را از طریق ارسال مرسوله به مناطق مختلف استان و کشور انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی کسب و کار از کمیته امداد وام دریافت کردم، ادامه داد: بسیاری از سفارش‌ها را از طریق کارتن و بسته‌های پستی به مقصد مشتریان ارسال می‌کنم زیرا این کالاها با اطمینان به دست آنان می‌رسد.

وی با بیان اینکه کرونا سبب رشد کسب و کارهای اینترنتی و مجازی شده است، گفت: عکس تولیدات و محصولات را در فضای مجازی بارگذاری می‌کند و پس از ثبت سفارش توسط مشتریان به مقصد آنان ارسال می‌کنم.

بایدهای کسب و کارهای اینترنتی
اگرچه کسب و کارها مجازی و اینترنتی رواج یافته اما به تاکید کارشناسان و فعالان این حوزه باید به نیاز مشتری و سلایق آن توجه ویژه کرد. حسن هاشمی کارشناس حوزه بازار و کسب و کار اینترنتی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه در کسب و کارهای اینترنتی و مجازی باید مراقب کالاهای کم فروش بود و ارتباط با دوستان و مشتریان را در فضای مجازی دوستانه تر کرد، افزود: همچنین با از پیشنهادات کاربران و سلایق آنان در ارائه و تولید محصولات بهره گرفت.

بازار کار و مرغ در دست چاپارهای دیروز" height="427" src="https://media.tahlilbazaar.com/d/2020/08/03/4/34822.jpg" width="600" />

وی با عنوان اینکه باید رویکرد نوآورانه در تجارت الکترونیک و مجازی داشت، افزود: باید تلاش خود را به ایده‌های بازاریابی نوآورانه اختصاص دهیم و با بهره گیری از شیوه‌های خلاقانه، تجارت الکترونیک را آسان و دلچسب کرد.

کار چارپارهای دیروز و پستچی‌های مدرن امروزی از ارسال نامه و مرسوله‌های تولیدی و خانگی فراتر رفته و به بازار مرغ و گوشت هم ورود کردند و از چند ماه پیش، تنظیم بازاری‌ها برای کنترل بازار مرغ نیز به سراغ پستچی‌ها رفتند.

بازار مرغ در رصد پستچی‌ها
استفاده از شبکه مویرگی پست برای رصد لحظه‌ای محصول و جلوگیری از قاچاق آن از جمله اهداف کنترل بازار مرغ از طریق بارکد پستی است. یوسف رمضانی مدیر انجمن کشتارگاه‌های مازندران با بیان اینکه برای نظارت بر بازار مرغ، قرار شد علاوه بر دستگاه‌های متولی نظیر دامپزشکی، جهاد کشاورزی، صمت و غیره، شرکت پست نیز بارکد پستی نصب کند، افزود: این کار سبب می‌شود محموله را در هر نقطه‌ای رصد و پیگیری کرد.

وی با بیان اینکه با نصب کد رهگیری پست، مرسوله در هرجایی قابل رصد و پیگیری است، افزود: اداره پست روی فاکتورها در کشتارگاه بارکد می‌زند و از طریق آن نسبت به رصد محموله اقدام می‌شود.

با نصب کد رهگیری پست، مرسوله در هرجایی قابل رصد و پیگیری است، اداره پست روی فاکتورها در کشتارگاه بارکد می‌زند و از طریق آن نسبت به رصد محموله اقدام می‌شود

مدیر انجمن کشتارگاه‌های مازندران با عنوان اینکه در حال حاضر دستگاه‌های مختلفی فرایند توزیع مرغ را نظارت می‌کنند، افزود: باید دستگاه‌های موجود فرایند نظارت را تقویت و اصلاح کنند.

کرونا فعالیت پستچی‌ها و فعالان این حوزه را چندبرابر و شبانه کرده است و اسماعیل یکی از فعالان حوزه پست که ۱۹ سال سابقه کار دارد، در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: امروز کار پست نیز همپای توسعه و رشد تکنولوژی مدرن و به روز شده و دیگر فقط ارسال نامه‌ها بسنده نمی‌کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از بسته‌ها و سفارش‌ها از تولیدکننده به مصرف کننده از طریق خط پستی ارسال می‌شود، افزود: استارتاپ های جدید و رونق کسب و کارهای خانگی و خریدهای اینترنتی، فصل جدیدی در خدمات رسانی باز کرده است.

حسین کرمی مدیرکل شرکت پست مازندران با بیان اینکه کار پست در مدت شیوع کرونا توقف نداشته و طی سه شیفت مشغول خدمت رسانی به مردم بوده است، افزود: همچنین حجم استقبال مردم برای دریافت خدمات از پست بسیار افزایش یافته است.

نبض بازار کار و مرغ در دست چاپارهای دیروز

وی با اظهار اینکه فرستنده باید محموله‌های باارزش را بیمه کنند، افزود: خدمات بیمه پست مرسوله در باجه‌های استان انجام می‌شود.

وی با عنوان اینکه متأسفانه نگاه به پست سنتی است، افزود: این درحالی که شرکت پست به عنوان نیروی بالقوه از اعتماد خوبی در جامعه برخوردار بوده و جزو انتخاب مردم است.

کرمی یادآور شد: ایجاد بسترهای الکترونیکی در روستاها قابل توجه است و حدود ۵۰ درصد از کسب وکارهای اینترنتی در روستاها در حال انجام است.

مدیرکل پست مازندران نقش پست را در توسعه کسب وکارهای نوپا و الکترونیک مهم دانست و گفت: ۱۰۰ درصد ترافیک پستی به دلیل تجارت الکترونیکی افزایش یافته است و طی شش ماه بیش از هفت میلیون خدمت از شرکت پست استان دریافت کردند.

پست این امکان را فراهم می‌کند تا بسیاری از نیازهای جامعه را با کمترین هزینه‌ها پوشش دهد و روستاییان در سامانه روستابازار محصولات خود را معرفی کنند و شبکه پست می‌تواند نقش لجستیکی در فروش و معرفی محصولات داشته باشد

وی افزود: پست این امکان را فراهم می‌کند تا بسیاری از نیازهای جامعه را با کمترین هزینه‌ها پوشش دهد و روستاییان در سامانه روستابازار محصولات خود را معرفی کنند و شبکه پست می‌تواند نقش لجستیکی در فروش و معرفی محصولات داشته باشد.

وی حذف واسطه‌ها را از جمله اهداف راه اندازی سامانه روستابازار بیان کرد و خواستار توجه دولتمردان به شبکه پستی شد.

بهره گییری از شیوه های کسب و کار مجازی منافع زیادی را برای استان و مردم درپی دارد و تقویت زیرساخت‌ها برای رونق بخشی به آن از جمله مطالباتی است که نباید نادیده گرفته شود.

کد خبر: ۱۱۱٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha