۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
 صادرات کالا از مازندران ۴۵ درصد افزایش یافت
رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

صادرات کالا از مازندران ۴۵ درصد افزایش یافت

ساری- مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به رشد ۴۵ درصدی صادرات کالا از استان در سال جاری گفت: میزان صادرات کالا در استان ۴۰ میلیون دلار رشد یافت.

عبدالله مهاجر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به رشد میزان صادرات طی سال جاری در استان اظهار داشت: تا فروردین ماه سال جاری بیش از ۱۳۴ میلیون دلار کالا از استان صادر شد که روند رو به رشدی داشته است.

وی با اشاره به رشد ۴۵ درصدی میزان صادرات کالا در سال جاری اظهار داشت: میزان صادرات کالا طی نیمه اول سال قبل ۹۲ میلیون دلار بوده است.

وی به ظرفیت های بالای صادراتی استان اشاره و اضافه کرد: طی برنامه صادرات سه میلیارد دلار کالا در استان برنامه ریزی شده و با رفع موانع و تقویت زیرساخت ها می توان به هدف دست یافت.

مهاجر با اشاره به اینکه صادرات در توسعه و رونق اقتصادی استان نقش بسزایی دارد، اشتغال زایی و تقویت تولید را از مزایای صادرات برشمرد و گفت: دولت باید اختیارات حوزه صادرات را به بخش خصوصی واگذار کند و در حال حاضر وضعیت چنین نیست.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با عنوان اینکه توجه به الگوهای صادراتی از جمله مولفه ها برای رونق تولید به شمار می رود، گفت: دستگاه های متولی باید با همراهی بخش خصوصی و تجار برای رونق هرچه بیشتر صادرات از استان تلاش کنند.

کد خبر: ۱۱۱٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha