۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
تخصیص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای استارت‌آپ‌های گلستان
رییس پارک علم و فن آوری گلستان خبرداد

تخصیص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای استارت‌آپ‌های گلستان

گرگان- غفاری، رییس پارک علم و فناوری گلستان گفت: نزدیک ۳۰ میلیارد تومان امسال از محل صندوق نوآوری کشور و معاونت علمی و پژوهشی رئیس‌جمهور برای استارت‌آپ‌های گلستانی بودجه تخصیص‌یافته است.

مهدی غفاری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از لحاظ زیرساختی جز پارک و علم و فناوری ردیف‌های آخر بوده‌ایم اما با اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر در رده‌های میانه قرار گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه فضای استقرار استارت‌آپ‌ها تا حد زیادی حل شده است، خاطرنشان کرد: با افتتاح کارخانه نوآوری گرگان، مراکز نوآوری علی‌آباد، بندر ترکمن و گنبدکاووس مشکل استقرار استارت‌آپ‌ها در حد زیادی حل شده است.

غفاری در خصوص تأمین مالی هم گفت: با افزایش اعتباری حمایتی که توسط پارک و کمک صندوق فناوری استان انجام شده برای سال جاری نزدیک ۳۰ میلیارد تومان از صندوق نوآوری کشور و معاونت علمی و پژوهشی رئیس‌جمهوری  برای استارت‌آپ‌های گلستانی تخصیص‌یافته است. 

رییس پارک علم و فن آوری گلستان در خصوص تسهیل کردن فرایند روابط استارت‌آپ با دیگر سازمان‌ها گفت: بخشی از فرایند بروکراسی و اداری برای سایر دستگاه‌هاست که در اختیار ما نیست، اما تا جایی که در توان داشته‌ایم تلاش شده تا با همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه بتوانیم تعامل بیشتری با ادارات دراین‌خصوص داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه با همکاری دیگرنهادها تلاش می‌کنیم که مشکل مجوزها را تا حد زیادی کم کنیم، افزود: با اتاق صنعت و معدن، اتاق بازرگانی، سازمان غذا و دارو و دادگستری همکاری دوجانبه شروع کردیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات اداری را کمتر کنیم.

غفاری با اشاره به اینکه در بحث مشاوره چند کارگزار فن‌بازار و مشاور خصوصی را در این زمینه فعال کرده‌ایم، گفت: برای مشاوره از کسانی که در زمینه استارت‌آپ‌ها دارای تجربه موفق هستند را به‌کارگیری می‌کنیم و همچنین در مدت یک سال گذشته تیم‌های از داخل استان و هم خارج استان برای مشاوره داشته‌ایم.

رییس پارک علم و فناوری گلستان اظهار کرد: با بیمه هم توافق شد تا یک شعبه و کارشناس مشخص را برای رفع مشکلات استارت‌آپی در نظر بگیرند که امیدواریم بتوانیم بخشی از مشکلات را در زمینه بیمه رفع کنیم.

کد خبر: ۱۱۱٬۱۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha