۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
بی مهری ۳ وزیر به صنعت پوشاک| جین های ترکی، دوخت ایران هستند!
سه شنبه؛ برگزاری نخستین نمایشگاه

بی مهری ۳ وزیر به صنعت پوشاک| جین های ترکی، دوخت ایران هستند!

رییس اتحادیه پوشاک تهران: برای صادرات هدفمند پوشاک با کیفیت ایرانی نیاز به برند سازی و حمایت های دولتی داریم.

مهران ابراهیمیان؛ بازار: به رقم بی مهری های دو وزیر و یک سرپرست وزارت صمت  در برگزاری نمایشگاه توانمندی های صنعت پوشاک و گنجاندن چنین نمایشگاهی در تقویم نمایشگاهی کشور بالاخره طسم برگزاری نمایشگاه پوشاک در دولت رئیسی و با همکاری نمایشگاه شهر آفتاب شکسته شد تا ۱۰۰ تولید کننده برای معرفی برند خود به صنف فروشندگان و مسئولان فرصت عرض اندام پیداکنند 

 ابوالقاسم شیرازی رییس اتحادیه پوشاک در نشست خبری که به همین منظور برگزارشد گفت: ما در صنعت پوشاک، تولیدکنندگان بسیار زیادی داریم که متاسفانه مورد حمایت قرار نگرفته اند. امروز به جرات می توان ادعا داشت که تولیدکنندگان پوشاک مظلوم ترین بخش صنعت کشور هستند و این در حالی است که تولید پوشاک از ارزش افزوده بالا و اشتغال آفرینی بالایی برخوردار است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار بازار  مبنی وجود کمبود مواد اولیه در بازار گفت: مواد اولیه مانند خون انسان در این صنعت نقش ایفا می کند ولی متاسفانه ما شاهد اختلاف قیمت تا ۳۰ درصدی در بازار آزاد و قیمت مصوب هستیم.  

وی افزود:  معمولا پوشاک برای تولید یک فصل جلوتر اقدام می کند و اگر قرار باشد برای تهیه مواد اولیه ابتدا پول را پرداخت و سپس مواد اولیه را سه ماه بعد تحویل بگیریم چندان منطقی نیست. با این حال تولید کنندگان با مدیریت  قیمت تمام شده  همچنان  کالاهای باکیفیت و هم طراز با برندهای خارجی را تا ۸۰ درصد ارزان تر  عرضه می کنند.  

وی در پاسخ به سئوال دیگر بازار مبنی بر  چشم انداز فصل آخر بازار پوشاک و سال بعد به خصوص با رفع محدودیت های قرنطینه ای و بازگشت به کار صنف توزیعی، گفت: چنانچه وضعیت به همین منوال پیش برود و  دولت برنامه ای برای  بهبود تامین مواد اولیه طراحی کند، این صنعت روزهای بهتری را تجربه خواهد کرد و ما در تامین بازار سال آخر  هیچ کمبودی نخواهیم داشت و به مردم قول خواهیم داد  تغییرات قیمتی  چندانی نداشته ایم، مگر آن که  قیمت مواد اولیه افزایش یابد.  

بی مهری ۳ وزیر به صنعت پوشاک| جین های ترکی، دوخت ایران هستند!

بی مهری دو وزیر و یک سرپرست
رییس اتحادیه تولیدکنندگان‌ و فروشندگان پوشاک تهران خاطر نشان کرد: وی با بیان این که از دوران وزارت آقای شریعتمداری قرار به برگزاری نمایشگاه صنعت پوشاک بوده ولی هر سال وعده گنجاندن نمایشگاه پوشاک را به  سال بعد موکول کرده اند، گفت:  خوشبختانه  با همکاری مدیر کل امور نساجی وزارت صمت و مدیر عامل شهر افتاب و همت اتاق بازرگانی ایرران بالاخره توانستیم این نمایشگاه را با حضور ۱۰۰ برند  تولید کننده برگزار کنیم که ۱۰ برند ان معروف و بقیه جزو اصناف کوچ و متوسط هستند که توانایی برند سازی و معرفی به اصناف فروشند پوشاک را دارند.  

 این اظهارات شیرازی در واقع ناظر به بخش شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی  باز می گردد که به رقم دستورات  دو وزیر و یک سرپرست در ایجاد چنین امکانی برای تولید کنندگان پوشاک کم کرده است.  

شیرازی با بیان این که انتظار داریم وزیر صمت  برای حمایت از صنعت پوشاک  برای افتتاح حضور پیداکنند گفت: افق  این صنعت در ماه های آینده روشن است و ما امیدواریم که همراهی دولت برای بهبود محیط کسب و کار این صنعت  فراهم گردد.  

 نمایشگاه صنعت پوشاک از ۲۰ مهر تا ۲۳ مهر در محل نمایشگاه بین المللی شهر افتاب برگزار خواهد شد و قرار است در این نمایشگاه از تولیدکنندگان و طراحان برتر  تقدیر به عمل امده و همچنین پنلی برای بررسی توسعه صادرات پوشاک  اقدام نمایند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان‌ و فروشندگان پوشاک تهران  همچنین  در این نشست از  صادرات به کشور های منطقه به ویژه عراق، ارمنستان و  امارات  خبر داد و گفت: تا پیش از این محصولات ایرانی حتی به کشورهای اروپایی مانند ایتالیا هم صادرر می شد و با توجه به تغییراتی که در افغانستان رخ داده صادرات به این کشور موقتا قطع شده است.  

جین ترکی دوخت ایران هستند
وی همچنین بر کیفیت  پوشاک بار دیگر تاکید کرد و گفت:  هم اکنون تولید کنندگان ایرانی برخی شلوارهای جین برنده ای ترکیه ای را می دوزند و تجار عراقی نیز به دلیل ارزانی و رقابتی بودن کیفیت و قیمت  پوشاک  از ایران خرید دارند.  

وی افزود: اگر حمایت های دولتی از این صنعت به عمل بیاید بدون شک این صنعت، با صادرات پوشاک می توان ارزآوری بسیار زیادی برای کشور داشت. نباید فراموش کرد که پوشاک با کیفیت و با قیمت مناسب که در داخل کشور تولید می شود قابلیت رقابت با نمونه های خارجی را دارند و بسیاری از تولیدات ما صادرات محور هستند.

ریس اتحادیه پوشاک همچنین گفت: متاسفانه بنگاه های کوچک و متوسط مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته و این درحالی است که تولیدکنندگان این بخش با عرق به این حوزه مشغول به تولید هستند. در دو سال گذشته شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی بسیاری از واحد های تولیدی و صنعتی در حوزه صنعت کشور شد اما هیچ کدام از واحدهای تولید پوشاک کشور نه تنها فعالیت خود را متوقف نکردند بلکه در ابتدای شیوع این ویروس با تولید ماسک و گان به مردم خدمت کردند.

شیرازی  یکی از مشکلات ناشی از  کرونا را  بساط گستری  اعلام کرد و گفت: اگر امروزه شاهد افزایش دستفروشی و بساط گستری در خیابان ها هستیم به این علت است که واحدهای تولیدی فعالیت خود را متوقف نکرده بودند  در حالی که  به دلیل کرونا تعطیلی واحدهای فروش، محصولات در کنار خیابان ها به فروش رسید.

رییس اتحادیه پوشاک در ادامه خاطرنشان کرد: صنعت پوشاک ما شامل بنگاه های بزرگ صنعتی است اما تعداد این بنگاه ها حدود ۵ درصد هستند و ۹۵ درصد از تولیدکنندگان صنعت پوشاک کشور ما را واحدهای کوچک و بزرگ تشکیل داده اند. تنها انتظار این بنگاه ها نیز برپایی یک نمایشگاه بود تا بتوانند ظرفیت ها و توانایی های خود را به نمایش بگذارند. به همین دلیل ما بر آن شدیم تا یک نمایشگاه در این حوزه برگزار کنیم. متاسفانه از زمان وزارت آقای شریعتمداری تا کنون درخواست ما مبنی بر برپایی این نمایشگاه بی پاسخ ماند تا بالاخره زمینه مذاکره با نمایشگاه شهر آفتاب را فراهم کردیم که مورد موافقت این مجموعه قرار گرفت.

کد خبر: ۱۱۱٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha