۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
دو کیلومتر از مسیر رودخانه بفراجرد خلخال آزادسازی شد
مدیر امور منابع آب شهرستان خلخال:

دو کیلومتر از مسیر رودخانه بفراجرد خلخال آزادسازی شد

اردبیل - مدیر امور منابع آب شهرستان خلخال گفت: باتوجه به اهمیت رودخانه بفراجرد چای و احتمال خطرات سیلاب، ۲ کیلومتر از مسیر رودخانه، لایروبی و آزادسازی شد.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا شمسی صبح پنچشنبه در جریان بازدید از مسیر رودخانه های خلخال با اشاره به شرایط توپوگرافی شهرستان و کوهستانی بودن منطقه اظهار کرد:ش هرستان خلخال دارای رودخانه ها و مسیلهای متعددی است که در ایام تعطیلات نوروز بطور مستمر مورد کنترل و پایش قرار می گیرد.

وی با اشاره به لایروبی و بازگشایی تعدادی از پلهای روی رودخانه هروچای در سال گذشته تصریح کرد: رودخانه های خانقاه سادات و اندبیل نیز سال گذشته، بطول مجموع ۵/۲ کیلومتر و همچنین رودخانه بفراجرد چای با توجه به اهمیت آن و وجود یک روستا در پایین دست سد و احتمال خطرات سیلاب، بطول ۲ کیلومتر لایروبی و آزادسازی شد.

شمسی با بیان اینکه رودخانه شاهرودچای، زالرود، دمدول چای، کندرق و قزل اوزن نیز به طور مداوم توسط همکاران امور آب خلخال و اکیپهای گشت و بازرسی شهرستان کنترل می شود گفت: در این رابطه مذاکرات و مکاتبات متعددی نیز با بخشداران، دهیاران و شهرداران سه بخش مرکزی، شاهرود و خورش رستم در راستای بازگشایی و جلوگیری از تخلیه نخاله و همچنین آگاهی بخشی ساکنین و مجاورین رودخانه و مسیلها صورت گرفته است.

مدیر امور منابع آب شهرستان خلخال گفت: شهرستان خلخال با داشتن ۱۲ ایستگاه هیدرومتری بر روی رودخانه های مهم و دائمی، روزانه وضعیت جریان عبوری را پایش و اقدامات مطالعاتی و کنترلی را انجام می دهد.

کد خبر: ۱۱٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha