۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
بزرگراه «اردبیل – مغان» در حال تکمیل است| واگذاری جاده گرمی- بیله سوار به قرارگاه خاتم
معاون راه و شهرسازی اردبیل:

بزرگراه «اردبیل – مغان» در حال تکمیل است| واگذاری جاده گرمی- بیله سوار به قرارگاه خاتم

اردبیل- یوسف زاده، معاون راه و شهرسازی اردبیل گفت: بزرگراه ۱۳۹ کیلومتری سه راهی صحرا به سمت بیله‌سوار به سرعت در حال تکمیل است.

علی یوسف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: احداث بزرگراه سه راه صحرا به سمت رضی و امیرکندی و اتصال به گرمی و بیله‌سوار در قطعات مختلف در مرحله انجام است که قطعه اول سه راهی صحرا تا رضی به طول ۱۶ کیلومتر مراحل نهایی زیرسازی و آسفالت‌ریزی را طی می کند.

وی تصریح کرد: ۴.۵ کیلومتر از این مسیر قبلا تکمیل شده و ۱۱.۵ کیلومتر نیز با پیشرفت ۹۰ درصد در حال انجام است که با زیرسازی تا پایان امسال عملیات آسفالت‌ریزی و تکمیل آن را شاهد خواهیم بود.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت:‌ ادامه مسیر پنج کیلومتر ورودی گرمی لایه اول آسفالت آن اجرایی شده و لایه دوم نیز به محض مساعد بودن شرایط جوی به انجام می رسد.

یوسف‌زاده افزود: مسیر گرمی به سمت بیله‌سوار به طول ۵۰ کیلومتر به قرارگاه خاتم‌الانبیا واگذار شده و پیمانکار تلاش می کند با رفع معارض و تسهیل ویژه در این مسیر بخش مهم و ترانزیتی محور تجاری بیله‌سوار به گرمی را نیز به سرانجام برساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تکمیل مطالعات و انجام فعالیت‌های مهندسین مشاور در فازهای اول و دوم در قالب مطالعات اولیه و تکمیلی به انجام رسیده و پیمانکاران سعی می کنند این محور شریانی را در سریع‌ترین زمان آماده تردد ایمن برای خودروهای ترانزیتی در این مسیر کنند.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل اهمیت این مسیر تجاری و بازرگانی را یادآور شد و اضافه کرد: با توجه به اینکه ترانزیت کالا و مسافر به کشور همسایه در این مسیر انجام می شود، تلاش بر این است تا بزرگراه ۱۳۹ کیلومتری سه راهی صحرا تا بیله‌سوار در قطعات مختلف به سرعت انجام شده و افتتاح و راه‌اندازی آن را برای تردد ایمن در این مسیر شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۱۱٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha