۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
ترخیص ۱۵ هزار تن برنج؛ امروز
معاون فنی گمرک ایران خبر داد

ترخیص ۱۵ هزار تن برنج؛ امروز

معاون فنی گمرک گفت: ترخیص ۱۵ هزار تن برنج امروز (شنبه) آغاز می‌شود و همچنین مرغ و تخم مرغ هم به اندازه کافی وارد کشور شده و در انبارها و سردخانه‌های مورد تأیید وزارت جهاد کشاورزی موجود است.

به گزارش بازار، مهرداد جمال ارونقی افزود: با توجه به جلسه ستاد تنظیم بازار برای ترخیص اقلام اساسی قرار است ارز ترجیحی مورد نیاز در وزارت جهاد کشاورزی تعیین شود و وزارت نفت و بانک مرکزی برای تأمین ارز این کالاها اقدام کنند تا هم کالاهایی که به گمرک می‌رسد یا دپو شده است، ترخیص شود و هم ۱۰ درصدهایی که به صورت درصدی در گمرک است و نگه داشتیم ترخیص شود و طی یک تا دو ماه آینده دیگر مشکل رسوب در خصوص این کالاها نخواهیم داشت.

ارونقی درباره تسهیل روند ترخیص کالاها از بنادر هم گفت: در موضوع ترخیص اقلام اساسی از گمرکات که ۲۵ گروه کالایی است امسال ۱۴ و ۹ دهم میلیون تن کالای اساسی را ترخیص کردیم و طی این دو ماه این روند ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است و در سال گذشته حدود ۱۲ و ۷ دهم میلیون تن را در این مدت ترخیص کرده بودیم و فقط کالاهای اساسی که ارز ترجیحی به آن‌ها تعلق می‌گیرد صاحبان کالا دغدغه تأمین ارز آن را داشتند.

ارونقی گفت: با تصمیم‌هایی که در ستاد تنظیم بازار گرفته شد و این اهتمام وجود دارد که ارز این کالاها تأمین شود ما ۱۳ میلیون تن از ابتدای سال به ارزش ۷ و ۳ دهم میلیارد دلار کالای اساسی را هم به صورت قطعی و هم ۹۰ درصدی ترخیص کردیم که نشان می‌دهد نسبت به سال قبل بیش از ۷۰ درصد افزایش ترخیص را داریم.

وی ادامه داد: الآن از بنادر و گمرکات کشور روزانه بیش از ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی ترخیص می‌شود و نزدیک ۱ میلیون تن کالای ترخیص شده داریم که برای حمل آن باید اقدام شود.

کد خبر: ۱۱۱٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha