۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹
پروژه انتقال فیبر نوری به طرح گردشگری جزیره آشوراده اجرا می شود
رئیس میراث فرهنگی شهرستان ترکمن:

پروژه انتقال فیبر نوری به طرح گردشگری جزیره آشوراده اجرا می شود

بندرترکمن- رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ترکمن از اجرای پروژه انتقال فیبر نوری به جزیره آشوراده برای تکمیل طرح گردشگری این جزیره خبرداد.

به گزارش خبرگزاری بازار، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی گلستان، محمد نصیری از اجرای پروژه انتقال فیبر نوری به جزیره آشوراده برای تکمیل طرح گردشگری این جزیره خبرداد و اظهار کرد: برای این انتقال مسیر مشخصی باید تعیین شود که با دیگر تأسیسات داخل جزیره تداخل نداشته باشد.

وی افزود: انتقال فیبر نوری از اسکله اداره ماهیان خاویاری تا محل اجرای پروژه گردشگری به وسیله تیرهای برق داخل خلیج و جزیره است.

رییس میراث فرهنگی شهرستان ترکمن گفت: ۱۳۸ هکتار از اراضی ساحلی بندر ترکمن به عنوان اراضی پشتیبان برای امور زیر ساختی به کار گیری خواهد شد. همچنین دو اسکله در اراضی پشتیبان و یک اسکله در جزیره آشوراده با رعایت استاندارد های زیست محیطی احداث خواهد شد.

وی با اشاره به این که آشوراده تنها جزیره دریای خزر است که زیستگاه گونه های مختلف گیاهی و جانوری و همچنین میزبان انواع پرندگان مهاجر است، اضافه کرد: وجود زیبایی های منحصر به فرد دریای خزر و فعالیت بزرگترین مرکز استحصال خاویار کشور در این جزیره نمونه هایی دیگر از ویژگی‌های آشوراده است.

نصیری خاطرنشان کرد: با وجود امتیازات منحصر به فرد این جزیره، اجرای طرح گردشگری نقش به سزایی در جذب گردشگر، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه خواهد داشت.

کد خبر: ۱٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha