۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
تسهیلات جدید گمرک برای واردکنندگان کالاهای اساسی
معاون فنی گمرک خبر داد

تسهیلات جدید گمرک برای واردکنندگان کالاهای اساسی

ارونقی، معاون فنی گمرک گفت: از این پس پرداخت حقوق ورودی کالاهای اساسی در پایان تشریفات گمرکی انجام می‌شود.

یه گزارش بازار، مهرداد جمال ارونقی افزود: یکی از مواردی که در امر ترخیص کالاهای وارده از گمرک بویژه نهاده‌های تولید ایستایی ایجاد می‌کرد عدم تمکن واحدهای تولیدی برای پرداخت حقوق ورودی بود که گمرک ایران در این خصوص، اجازه داد صاحبان کالا نسبت به تودیع ضمانت نامه بانکی معتبر به جای پرداخت نقدی حقوق ورودی اقدام کنند.
 
ارونقی گفت: از دیگر تسهیلات ارائه شده از سوی گمرک، ترخیص نسیه نهاده‌های تولید و کالاهای اساسی است که صاحبان کالا را قادر می‌کند قسمتی از مواد اولیه واحد تولیدی خود را بدون پرداخت حقوق ورودی از گمرک ترخیص کنند.
 
معاون فنی گمرک ایران تصریح کرد: گمرک ایران در تسهیلات جدید، قصد دارد مرحله پرداخت حقوق ورودی را از مرحله اظهار کالا به مرحله صدور پروانه گمرک انتقال دهد که این موضوع ظرف چند روز آتی اجرایی می‌شود. با این وصف، همه واردکنندگان قادر خواهند بود ضمن اظهار و انجام تشریفات گمرکی کالاهای خود، از این فرصت، برای تودیع حقوق ورودی کالاهای اظهار شده استفاده کنند.
 
این مقام مسئول گفت: همچنین، ظرف چند روز آتی اظهارنامه همه کالاهای اساسی از جمله: گندم، نهاده‌های دامی، روغن خام و دانه‌های روغنی در مسیر سبز قرار خواهد گرفت تا کل ایستایی‌های موجود در این زمینه از بین رفته و این کالاهای ضروری در حداقل زمان ممکن از گمرک ترخیص شوند.

کد خبر: ۱۱۰٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha