خرید، فروش و نگهداری کالاهای وارداتی باید طبق ضابطه دولت باشد
مدیرکل نظارت بر امور قاچاق سازمان تعزیرات:

خرید، فروش و نگهداری کالاهای وارداتی باید طبق ضابطه دولت باشد

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر امور قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی گفت: خرید، فروش، حمل و نگهداری کالاهای وارداتی باید طبق ضوابط دولت باشد و ما با تخلفات عدیده‌ای در این خصوص مواجهیم.

به گزارش بازار، سیدعبدالمجید اجتهادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای واردکنندگان کالاهایی که کالای وارداتی شان را در مسیر مشخص شده عرضه نمی‌کنند چه برخورد تعزیراتی می‌شود؟ افزود: برخی واردکنندگان با وجود تعهداتی که داده و ارزی که دریافت کرده اند کالاهای وارداتی را به موقع وارد کشور نمی‌کنند که همان عنوان تخلف عدم ایفای تعهدات ارزی است که در اصلاح قانون مبارزه با قاچاق که امیدواریم بزودی لازم الاجرا شود، بزه انگاری خوبی برای آن صورت گرفته و حتی مجازات حبس هم در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در باره کالاهایی هم که به صورت قانونی و با ارزهای دریافتی وارد کشور می‌شود نیز باید همه این کالاها در انبارهایی که قابل رصد است نگهداری و یا به بنکدارانی عرضه شود که قابل رصد باشد و این کالاها باید به دست مصرف کنندگان واقعی برسد که معمولا این چرخه طی نمی‌شود و نمونه بارز آن مشکلاتی بود که در بحث نهاده‌های دامی با آن مواجه شدیم.

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر امور قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه طبق مقررات قانون مبارزه با قاچاق، خرید، فروش، حمل و نگهداری کالاهای وارداتی باید طبق ضوابط دولت باشد افزود: تمام کالاهای وارداتی باید در انبارهایی که تحت رصد سامانه جامع انبارهاست نگهداری شود و خروج از انبار و تحویل به مشتری و بنکدار و مصرف کننده ضوابط خاص خود را دارد که تخطی از آن مسئولیت کیفری خواهد داشت.

اجتهادی گفت: در این خصوص گزارش‌هایی به تعزیرات ارسال می‌شود که مجازات سنگینی هم دارد و مثلا اگر کالای وارداتی جزو کالاهای اساسی و یارانه‌ای باشد علاوه بر ضبط کالا حداقل تا دو برابر ارزش کالا جریمه صورت می‌گیرد و اگر کالایی غیر یارانه‌ای باشد علاوه بر ضبط کالا یک برابر ارزش کالا جریمه منظور می‌شود.

وی افزود: جریمه‌های تعیین شده ضمانت اجرایی دارد و ما هیچ خلاء قانونی در این خصوص نداریم.

کد خبر: ۱۱۰٬۸۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha