۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۱
نیویورک و لندن بهترین مراکز مالی جهان
بهترین مراکز مالی جهان کدامند؟

نیویورک و لندن بهترین مراکز مالی جهان

موسسه توسعه چین بهترین مراکز مالی جهان را معرفی کرد که همچنان شهر های امریکا در لیست ۲۰ شهر اول دارای رتبه های بالایی هستند هر چند که لندن، هنگ کنگ و سنگاپور هم در رده های دوم تا چهارم قرار دارند.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: نیویورک در رتبه بندی شاخص جهانی مراکز مالی ( GFCI) جایگاه اول را کسب کرد. این رتبه را شرکت مشاوره گروه ژی ین Z/Yen Group با همکاری موسسه توسعه چین به او اعطا کرده است.

همچنین این تحقیقات منتشر شده نشان می دهد لندن در رتبه دوم قرار دارد. گروه ژی ین "Z/Yen Group" اعلام کرده است که پایتخت انگلیس  با سازگاری سریع در مواجهه با تغییرات شدید در شیوه های تجاری در صنعت خدمات مالی، به طور موثری از بحران کوئید -۱۹ جان سالم به در برده است.

این شاخص در بیانیه ای که روز جمعه منتشر شد، اظهار کرد: عملکرد نسبتاً قوی هر دو نیویورک و لندن نشان می دهد که بخش خدمات مالی در دو شهر با وجود تغییرات شدید در شیوه های تجاری در هجده ماه گذشته، عملکرد خود را حفظ کرده اند.

همچنین هنگ کنگ در رتبه سوم جهان قرار گرفته و پس از آن سنگاپور است. رتبه شانگهای با سه پله سقوط در رتبه ششم این فهرست قرار گرفته است.

در گزارش مذکور به نقل  از مایکل ماینلی مدیر عامل شرکت ژی ین آمده است: ما در بررسی الگوها دو نتیجه را مشاهده کردیم:  بهبود قابل اتکا در اقتصاد آمریکای شمالی و اروپای غربی پس از شوک ۲۰۲۰ و ثبات پس از افزایش سریع مراکز آسیا و اقیانوسیه در طول بیماری همه گیرگرونا.

قابل ذکر است که گزارش شاخص مراکز مالی جهانی از سال ۲۰۰۷ دوبار در سال - در مارس و سپتامبر - منتشر شده است و آخرین گزارش شامل ۱۱۶ مرکز مالی بوده است. در میان کشورهای منطقه خلیج فارس شهر دبی رتبه اول جهان عرب و هجدهم جهان را دارد  و  ابوظبی رتبه ۳۶ و با فاصله زیاد  ریاض جایگاه  ۱۰۱ و شهر کویت رتبه ۱۰۸  را دارا هستند.

همچنین  از دیگر نکات جالب توجه این است که در میان ۲۰ شهر برگزیده مالی جهان ۷ شهر متعلق به آمریکا، سه شهر از کشور چین هستند در حالی که توکیو در جایگاه نهم و پاریس در چایگاه دهم قرار دارند.

نیویورک و لندن بهترین مراکز مالی جهان

کد خبر: ۱۱۰٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha