۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
۲۰ رشته مرتبط با بازار کار به مجموعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان افزوده شد
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان:

۲۰ رشته مرتبط با بازار کار به مجموعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان افزوده شد

سمنان- رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: رشته جدید منطبق بر نیاز صنعت و بازار به سبد رشته‌های موجود این دانشگاه در سال تحصیلی جدید اضافه شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی  دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، رضا نقدی با اشاره به افزایش چشمگیر پذیرفته شدگان این دانشگاه در سال تحصیلی ۰۱-۱۴۰۰ گفت : این دانشگاه به‌ عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی و رایگان، رسالت تربیت تکنسین مهارتی و آچار به دست را دنبال می کند.

وی از افزایش ۴۰ درصدی پذیرفته شدگان این دانشگاه در هر چهار  دانشکده این دانشگاه خبر داد و گفت : ۲۰ رشته جدید منطبق بر نیاز صنعت و بازار به سبد رشته های موجود این دانشگاه در سال گذشته و سال تحصیلی جدید اضافه شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان علت افزایش پذیرش این دانشگاه و استقبال دانشجویان را  تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی و نیز ایجاد فرهنگ مهارت آموزی در خانواده و جامعه دانست و گفت :  زمینه‌های لازم  برای کسب مهارت ، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان در این دانشگاه فراهم شده است .

نقدی افزود: ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه فنی حرفه ای استان سمنان در سامانه بوستان بصورت الکترونیکی انجام گرفت و در مرحله بعد دانشجویان پذیرفته شده به صورت تقسیم بندی شده و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به دانشکده های محل قبولی مراجعه حضوری داشتند و مدارک خود را تحویل دادند.

وی علت اصلی استقبال پرشور و جهش ورودی های این دانشگاه را آمار ۶۵ درصدی اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه فنی حرفه‌ای دانست و ابراز کرد: علت میزان اشتغال بالای این مجموعه دانشگاهی فراگیری دروس مهارتی در هنرستان و کارودانش‌ها که ورودی اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای هستند و برگزاری ۷۰ درصد دروس دانشجویان در کارگاه و آزمایشگاه‌های دانشگاه است.

کد خبر: ۱۱۰٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha