۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
لزوم تجهیز واحدهای بسته بندی کشمش به سورت لیزری | به دنبال ایجاد واحدهای جدید نیستیم
مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی همدان عنوان کرد:

لزوم تجهیز واحدهای بسته بندی کشمش به سورت لیزری | به دنبال ایجاد واحدهای جدید نیستیم

همدان - محمدی، مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی استان همدان بابیان اینکه به دنبال ایجاد واحدهای جدید بسته بندی و تصفیه کشمش نیستیم، گفت: واحدهای موجود باید به به سورت لیزری و دستگاه ایکس ری مجهز شوند.

حسن محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در زمینه کشاورزی و صنایع تبدیلی دو محور مهم مدنظر است، گفت: در خصوص محصولاتی که کمتر فرآوری شده اند ایجاد واحدهای جدید و توسعه‌ واحدهای موجود مدنظر است.

وی با بیان اینکه در بعضی واحدها که نیازی به توسعه دیده نمی شود و بحث اشباع بودن واحدها مطرح است دنبال کیفی سازی هستیم؛ گفت: درخصوص واحدهای بسته بندی و تصفیه کشمش به دنبال ایجاد واحد جدیدی نیستیم بلکه دنبال آنیم  که این واحدها به سورت لیزری و دستگاه ایکس ری مجهز شوند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از تجهیز هشت واحد تصفیه و بسته بندی کشمش به سورت لیزری در راستای افزایش کیفی و توان صادراتی کشمش خبر داد و گفت: مهم ترین موضوع در بحث صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی، کاهش ضایعات محصولات کشاوزی، ایجاد فناوری و اشتغال و ایجاد ارزش افزوده برای محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه شوری و ترشی نی یکی از مزیت‌های استان همدان است و ۹۰ واحد شوری و ترشی صنعتی در استان همدان فعال است، گفت: به دنبال این هستیم که واحدهایی که هنوز خود را به سیستم پاستوریزه مجهز نکرده اند و تنوع تولید ندارند متحول شده و خطوط این واحدها را از سنتی به پاستوریزه تبدیل کنیم تا سبد این واحدها را بتوانند ۷۰ تا ۸۰ نوع محصول تولید کنند.

محمدی باتاکید بر اینکه در شهرستان بهار اکثر واحدهای شوری و ترشی در پنج سال اخیر سرمایه گذاری‌های خوبی انجام از حالت سنتی خارج شده اند و بعضی واحدها ۱۰۰ محصول به بازارهای داخلی و خارجی صادر می‌کنند، گفت: ولی در بحث واحدهای صنعتی سامن ملایر که واحدهای شوری و ترشی تجمع دارند شاید کمتر از ۲۰ درصد هنوز به صورت صنعتی هستند و ۷۰ درصد آن‌ها به صورت تخمیری و سنتی تولید می‌کنند که اگر بخواهند در بازار صادراتی حضور داشته باشند و بخواهند بازارهای خود را توسعه دهند حتما باید تنوع تولید و بسته بندی‌ داشته باشند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: این واحدها باید سرمایه گذاری‌های جدید را انجام دهند چراکه بازار بسیار رقابتی است ضمن اینکه در بحث برند سازی و مارکتینگ و فروش باید علم و تکنولوژی روز را استفاده کنند تا دچار مشکل نشوند.

کد خبر: ۱۱۰٬۷۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha