۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
واحد فرآوری پسته در دامغان افتتاح شد
با حضور استاندار سمنان؛

واحد فرآوری پسته در دامغان افتتاح شد

دامغان- یک واحد سورتینگ پسته با هدف ارتقای فرآوری محصولات تولیدی در دامغان با حضور مسئولان و استاندار جدید سمنان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، همزمان با صبح چهارشنبه و در جریان نخستین سفر رسمی استاندار جدید سمنان به شهرستان دامغان، یک واحد سورتینگ پسته در این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت. افتتاح سورتینگ پسته کمیل در حالی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی صورت می گیرد که فقدان چنین زیرساختی در دامغان سبب کاهش ارزش افزوده محصول پسته این شهرستان شده بود.

سال گذشته بیش از سه هزار میلیارد تومان پسته در دامغان فروخته شد و امسال هنوز آمار قطعی در این زمینه نمی توان ارائه کرد اما از آنجا که قیمت پسته بیش از ۵۰ درصد رشد داشته به نظر می رسد میزان فروش این محصول در دامغان نیز بیش از سال قبل خواهد بود.

دامغان یکی از قطب تولید پسته‌ی استان و کشور محسوب می‌شود اما معمولاً خام فروشی این محصول سبب می شد تا ارزش افزوده آن کاهش یابد. سوتینگ و بسته بندی می تواند یک مرحله فرآوری بر روی محصول پسته محسوب شود که اندکی ارزش افزوده بیشتر برای آن ایجاد خواهد کرد و همچنین ماندگاری این محصول را افزایش می دهد.

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در جریان این بازدید و در جمع خبرنگاران اعلام کرد: مشکلات شهرستانی و دغدغه‌های مطرح‌شده توسط مردم طی کمیته‌ای بعد از هر سفر شهرستانی بررسی و رفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، استاندار سمنان از شرکت فروسیلیس دامغان نیز بازدید کرد این شرکت در مراحل عمرانی شامل آهن کشی و بتون ریزی قرار داشته و مردم امیدوار هستند که با همراهی بیشتر مسئولان استانی و کشوری این طرح صنعتی نیز به بهره برداری برسد.

کد خبر: ۱۱۰٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha