۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
مشابه محصولات شرکت‌های لوازم خانگی کره‌ای در تبریز تولید می شود
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس:

مشابه محصولات شرکت‌های لوازم خانگی کره‌ای در تبریز تولید می شود

تبریز- نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: تبریز قطب لوازم خانگی بوده و نمونه محصولات شرکت‌های کره‌ای در داخل کشور و به خصوص استان آذربایجان شرقی به صورت گسترده تولید می‌شود.

به گزارش بازار، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره اهمیت خاصی به تولید داخل قائل بوده و حمایت از تولیدکنندگان داخلی جزو راهبردهای اساسی است که در مسیر رویکردهای اقتصادی به آن توجه داشته‌اند و این مسئله باید مورد توجه تمام مسوولان اجرایی، دولت و مجلس قرار گیرد.

وی افزود: وقتی در صنعتی تولید محصول در داخل کشور به قدر کافی صورت می‌گیرد و ساخت داخل به‌قدری پیشرفت کرده که می‌تواند با برندهای خارجی رقابت کند واردات بی‌رویه محصول مشابه خارجی اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد.

میرتاج‌الدینی ابراز داشت: خوشبختانه در حوزه لوازم خانگی صنعت کشور پیشرفت‌های مطلوبی داشته و همه لوازم خانگی، برقی و مایحتاج عموم مردم در داخل تولید و حتی رقیب قدرتمند برندهای خارجی هم محسوب می‌شود.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یادآور شد: همین آذربایجان و تبریز خودمان قطب صنایع لوازم خانگی کشور است و با استفاده از تکنولوژی روز جهان روز به روز پیشرفت کرده و محصولات خود را به سایر کشورها نیز صادر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری دستور دادند جلوی واردات محصولات ۲ شرکت کره‌ای گرفته شود، توضیح داد: نمونه محصولات این دو شرکت کره‌ای در داخل کشور به صورت گسترده تولید می‌شود و با واردات بی‌رویه مشابه خارجی تولید داخل آسیب‌دیده و به دنبال آن اشتغال جوانان تهدید می‌شود؛ بنابراین فرمایش مقام معظم رهبری یک سیاست اقتصادی روشن و حمایت‌کننده تولید داخل است.

میرتاج‌الدینی در عین حال خاطرنشان کرد: از طرف دیگر زمانی که تحریم‌ها شدت یافت این شرکت‌ها چندین سال پول ما را در بانک‌های خود نگه داشتند و حالا هم با پرکردن بازارهای ما با محصولات خود به تولید داخل ما ضربه می‌زنند و به جای پرداخت پول نقد می‌خواهند کالا بدهند که رفتاری زورگویانه بوده و اقدام دولت در این زمینه بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری کاملا قابل تائید است.

کد خبر: ۱۱۰٬۶۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha