۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی قزوین ۱۶۱درصد رشد یافت
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین:

واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی قزوین ۱۶۱درصد رشد یافت

قزوین- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: واگذاری زمین به سرمایه گذاران در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان در ۶ ماه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته ۱۶۱ درصد رشد یافته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین، حمیدرضا خانپور اظهار داشت: طی ۶ ماهه نخست امسال ۱۳۶ هکتار زمین به سرمایه گذاران جدید در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین واگذار شده که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۵۲ هکتار بود.

وی همچنین از رشد ۵۷ درصدی تعداد سرمایه گذاران در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: در نیمه اول سال جاری ۱۳۷ سرمایه گذار در شهرک ها و نواحی صنعتی قزوین جذب شده اند که این تعداد در مدت مشابه پارسال ۸۷ مورد بود.

خانپور یادآور شد: میزان سرمایه گذاری سرمایه گذارانی که امسال برای اجرای طرح های تولیدی با شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین قرارداد منعقد کرده و زمین دریافت کرده اند، ۵۳ هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: بیشترین میزان جذب سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی استان قزوین طی نیمه نخست امسال به ترتیب به شهرک های صنعتی خرمدشت، لیا، حکیمیه، کاسپین و کوهین (قزوین) اختصاص داشته است.

خانپور اضافه کرد: به لحاظ واگذاری زمین نیز بیشترین اراضی واگذار شده به سرمایه گذاران در نیمه نخست سال جاری به ترتیب مربوط به شهرک های صنعتی خرمدشت، حکیمیه، لیا، کاسپین و کوهین (قزوین) بوده است.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح های تولیدی یاد شده در شهرک های صنعتی استان قزوین از سوی این سرمایه گذاران برای پنج هزار و ۷۴۳ نفر به شکل مستقیم اشتغالزایی می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین اظهار داشت: آمارها بیانگر تداوم رشد صعودی سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی قزوین است و بدون شک با برنامه ریزی های خوب و جامع دولت سیزدهم در زمینه حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان این رویه ادامه خواهد داشت.

خانپور خاطرنشان کرد: نزدیکی به پایتخت، قراگیری در شاهراه ارتباطی کشور، نزدیکی به فرودگاه های بین المللی مهرآباد و امام خمینی (ره) و وجود زیرساخت های مناسب و فرهنگ بالای سرمایه پذیری، قزوین را به یکی از کانون های اصلی سرمایه گذاری صنعتی در کشور تبدیل کرده است.

وی از شهرک های صنعتی به عنوان یکی از کانون های مهم و حایز اهمیت اشتغالزایی برای جوانان یاد کرد و افزود: با تکمیل و بهره برداری از طرح های در دست اجرا در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین اشتغال در این مکان ها به بیش از ۲ برابر میزان موجود افزایش می یابد.

کد خبر: ۱۱۰٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha