۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵
جامعه متوسط مرفه دستاورد بزرگ پکن است؛ تحقق رویای مردم چین
گلوبال تایمز مطرح کرد؛

جامعه متوسط مرفه دستاورد بزرگ پکن است؛ تحقق رویای مردم چین

چین اولین هدف صدساله برای ایجاد یک جامعه متوسط مرفه را در همه جهات محقق کرده است.

بازار؛ گروه بین الملل: سایت تحلیلی گلوبال تایمز اخیرا گزارشی با عنوان «رفاه متوسط از هر نظر دستاورد بزرگ چین است» منتشر نموده است. در این مقاله تاکید شده که چین به سمت سوسیالیسم مدرن در حال حرکت بوده و گامهای بزرگی در این راستا برداشته است. ترجمه متن گزارش در ادامه می آید.

دفتر اطلاع رسانی شورای دولتی چین کتاب سفید برای مستند سازی سفر این کشور به رفاه متوسط صادر کرد. کتاب سفید با عنوان سفر حماسی چین از فقر به رفاه تاریخ فوق العاده ای از تلاش ها را برای ایجاد جامعه ای مرفه از سوی چندین نسل از مردم چین بازگو کرد. در این مقاله به دستاورد قابل توجه رفاه متوسط همه جانبه پرداخته شده و چشم اندازهای روشن مدرن سازی چین مورد بررسی قرار گرفته است. این سند مهم چین انرژی مثبت را به جهان منتقل کرده است.

شیائوکانگ (یا رفاه متوسط) یک کلمه چینی زیبا است. این کلمه بیش از ۲۰۰۰ سال پیش برای نشان دادن وضعیت ایده آل جامعه مورد استفاده قرار گرفت. در طول تاریخ طولانی چین، مردم چین دچار جنگ، هرج و مرج و فقر شده اند.

شیائوکانگ آرزوها و انتظارات مردم چین را برای دستیابی به رفاه متوسط بیان می کند. امروز، چین ساختمان یک جامعه متوسط مرفه را از هر نظر به پایان رسانده و به رویای هزار ساله و آرزوی دیرینه ملت چین رسیده است. این مهم تنها می تواند به عنوان دستاورد بزرگ توصیف شود.

کتاب سفید اشاره می کند که یک جامعه نسبتاً مرفه از هر نظر، جامعه ای است که در آن همه مردم از ثمرات توسعه برخوردارند، جامعه ای که هیچ فرد، منطقه یا گروه قومی در آن عقب نمانده است و جامعه ای که توسعه همه جانبه را ترویج می کند. با گفت هر کدام از این موارد برای دستیابی به رفاه مشترک، یکی از اهداف اصلی سوسیالیسم، ضروری است.

آشکار است که چین به هدف ایجاد یک جامعه متوسط مرفه از هر نظر دست یافته است. بیش از ۱.۴ میلیارد نفر از مردم چین ، یک پنجم جمعیت جهان، سفری جدید را برای ساختن یک کشور سوسیالیستی مدرن آغاز کرده اند.

این یک شاهکار بی سابقه در تاریخ بشریت و همچنین سهم بزرگی در صلح و توسعه جهانی است. افکار عمومی بین المللی متذکر شده اند که از دیدگاه تمدن بشری، مدرن سازی چین مسیر جدیدی را ایجاد کرده است، جایی که تحقق رفاه معتدل همه جانبه چین نمادی از پیشرفت عمده در تاریخ بشر است.

چین همیشه به قول خود پایبند است. چین اولین هدف صدساله برای ایجاد یک جامعه متوسط مرفه را در همه جهات محقق کرده است. حزب کمونیست چین به تاریخ ، به مردم چین و به کشور خود وعده جدی داده است. این مهم نیز منبع اعتماد و راه موفقیت است.

همانطور که در کتاب سفید آمده است، تحقق رفاه معتدل همه جانبه گامی مهم در جهت تحقق رویای چینی برای جوانسازی ملی است. حزب کمونیست چین با ایستادن بر نقطه شروع تاریخی جدید، مردم چین را متحد کرده و سفری جدید به سوی مدرنیزاسیون سوسیالیستی را آغاز کرده و به جوانسازی بزرگ ملت چین دست یافته است.

مردم چین قاطعانه معتقدند که تا اواسط قرن ۲۱، چین به یک کشور بزرگ سوسیالیستی مدرن تبدیل می شود که مرفه ، قوی ، دموکراتیک، از نظر فرهنگی پیشرفته ، هماهنگ و زیبا است.

کد خبر: ۱۱۰٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha