۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
تأیید نشدن معاملات؛ اقدامی قانونی براساس دستورالعمل‌ و ضوابط
سرپرست معاونت نظارت بر بازار شرکت بورس تهران تاکید کرد

تأیید نشدن معاملات؛ اقدامی قانونی براساس دستورالعمل‌ و ضوابط

تأیید نشدن معاملات بر اساس مواد قانونی موجود در دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران و پس از بررسی کارشناسی انجام می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)، سرپرست معاونت نظارت بر بازار شرکت بورس تهران با بیان مطلب بالا، گفت: صحت معاملات در حراج ناپیوسته تنها به انطباق سفارشات خریداران و فروشندگان وابسته نیست، بلکه قبل از تایید نهایی، داد و ستدها به لحاظ همسویی با دستورالعمل‌ها و ضوابط بررسی می‌شوند.

محمدرضا شاه نظری توضیح داد: سفارش های خرید و فروشی که وارد سامانه معاملاتی می‌شود و معاملاتی که به شکل کشف قیمت انجام می شود، همراه با جزئیات کامل و از ابعاد مختلف از جمله تعداد خریداران و فروشندگان و حجم سفارش و معامله آنها به تفکیک سهامداران حقیقی و حقوقی مورد بررسی قرار می گیرد تا یک یا چند کد خاص با سفارش‌گذاری یا معامله پر حجم به روند سهم جهت ندهند.

او افزود: در واقع، اطلاعاتی که از طرف نهاد ناظر بررسی می شود با جزییات بیشتر همراه است که باعث تطبیق فرایند بازگشایی نماد با دستورالعمل‌های مرتبط می‌ شود.

شاه نظری در پاسخ به پرسشی در خصوص عدم تأیید نماد «فروس» طی دو روز اخیر، تاکید کرد: بازگشایی اولیه نماد فروس قابل تأیید نبود، چراکه کلیه بازگشایی‌ها، بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضای واقعی و حضور طیف گسترده‌ای از خریداران و فروشندگان انجام می‌شود که در این رابطه، بازگشایی نماد فروس به دلیل کشف قیمت متأثر از سفارش‌گذاری و خرید پرحجم چند کد محدود، حائز چنین شرایطی نبود؛ بنابراین طبق دستورالعمل های انضباطی موجود و استناد به بندهای مربوط به سفارش‌چینی گسترده و معاملات متفاوت با جریان بازار، معاملات این نماد تایید نشد.

کد خبر: ۱۱۰٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha