۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
تلاش برای حذف کشور ثالث در مسیر ترانزیتی ایران و ارمنستان
معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

تلاش برای حذف کشور ثالث در مسیر ترانزیتی ایران و ارمنستان

معاون وزیر راه و شهرسازی به منظور مشارکت در تکمیل جاده تاتو به عنوان مسیر مستقیم ایران به ارمنستان و حذف کشور ثالث در مسیر ترانزیتی میان این دو کشور و تسهیل تردد در کریدور شمال- جنوب وارد این کشور شد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی در راس یک هیئت فنی و مهندسی برای مشارکت ایران در ساخت جاده تاتو در ارمنستان، به این کشور سفر کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص اهمیت این مسیر گفت: این سفر به منظور تحکیم روابط و همکاری در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل دو کشور صورت گرفته است و با توجه به مشکلات پیش آمده برای تردد وسایل نقلیه سنگین در این مسیر ساخت مسیر جایگزین در کریدور شمال- جنوب و حذف کشور ثالث در مسیر ترانزیتی میان این دو کشور از مهمترین اهداف این سفر است.

خادمی با تاکید بر نقش ایران در مسیر ترانزیتی کریدور شمال- جنوب اظهار داشت: ایران می‌تواند با همکاری با کشور ارمنستان در تکمیل جاده تاتو به راحتی بدون نیاز به عبور از کشور آذربایجان به ارمنستان برسد و از آنجا به اروپا متصل شود.

وی ادامه داد: تکمیل عملیات اجرایی جاده تاتو که کمتر از ۱۵ کیلومتر آن باقی مانده است نقش مهمی در تسهیل تردد برای ایران در کریدور شمال- جنوب و توسعه همکاری‌های اقتصادی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بازدید از این مسیر را یکی از مهمترین اهداف این سفر اعلام کرد و افزود: یکی از برنامه‌های این سفر رایزنی برای ایمن سازی جاده فرعی موجود و تکمیل روسازی آن است تا جاده اصلی طراحی و در مدت زمان کوتاه اجرا شود.

خادمی این مسیر را یکی از خطوط حیاتی برای تجارت و ترانزیت ایران به اروپا و چین دانست و گفت: ایران با اعلام آمادگی برای ساخت و تکمیل هرچه سریع‌تر مسیر مستقیم ایران به ارمنستان گام مهمی در راستای زنده نگه داشتن این مسیر ترانزیتی برای کشور برداشته است.

کد خبر: ۱۱۰٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha