۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
تکالیف مالیاتی سخت نیست! اگر از یک موسسه حسابداری کمک بگیریم

تکالیف مالیاتی سخت نیست! اگر از یک موسسه حسابداری کمک بگیریم

اصناف، کارگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ و کوچک می‌توانند برای مدیریت معاملات مالی، ثبت و تجزیه و تحلیل آن‌ها از خدمات موسسات حسابداری کمک بگیرند.

به گزارش بازار، اصناف، کارگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ و کوچک می‌توانند برای مدیریت معاملات مالی، ثبت و تجزیه و تحلیل آن‌ها از خدمات موسسات حسابداری کمک بگیرند. حتما بارها با عبارت‌های موسسه حسابداری و شرکت حسابداری برخورد داشته‌اید. نوع فعالیت، ثبت و همچنین اساسنانه این دو مجموعه با هم فرق دارد. فعالیت موسسه حسابداری به صورت غیرانتفاعی و فعالیت‌ شرکت حسابداری به صورت انتفاعی انجام می‌شود. ثبت شرکت‌های حسابداری به صورت سهامی خاص است و فعالیت‌های تجاری نیز در آن انجام می‌شود ولی در موسسات تجاری چنین امکانی وجود ندارد. داشتن مدرک حسابداری برای یکی از اعضا برای ثبت موسسه الزامی است و خدمات آن‌ فقط در حوزه حسابداری تمرکز دارد. در این مقاله قصد داریم درباره خدمات و دوره‌های حسابداری ارائه شده در موسسه حسابداری صحبت کنیم و در انتها موسسه حسابداری رهنما را به عنوان یکی از بهترین موسسات معرفی کنیم.

موسسه حسابداری

 بین موسسه حسابداری و شرکت حسابداری کدام بهتر است؟ ‌

همانطور که در بخش مقدمه اشاره کردیم موسسات و شرکت‌های حسابداری از لحاظ ثبت و اخذ مجوزهای لازم با یکدیگر متفاوت هستند. هدف از راه‌اندازی شرکت‌های حسابداری انجام امور تجاری و به دست آوردن سود است ولی در موسسات حسابداری هیچ گونه کار تجاری برای کسب سود انجام نمی‌شود. ثبت موسسات حسابداری به صورت غیر انتفاعی و شرکت‌های حسابداری به صورت انتفاعی و با مسئولیت سهامی خاص و به شکل محدود فعالیت می‌کنند. به طور کلی می‌توان گفت که موسسه و شرکت حسابداری از نظر اساسنامه، نوع فعالیت، نوع سرمایه و مجوزهای لازم با یکدیگر فرق دارند. در ثبت شرکت‌های حسابداری که خدمات مالی ارائه می‌دهند، حداقل باید یکی از اعضا عضو هئیت علمی و دارای مدرک حسابداری باشد ولی برای ثبت موسسه به این موارد نیازی نیست. موسسه و شرکت از لحاظ فنی فرق چندانی با هم ندارند. بنابراین در هنگام انتخاب بین شرکت و موسسه حسابداری بهتر است به مواردی مانند میزان تجربه کارکنان، سابقه کاری کادر فنی، اعضای هئیت مدیره و وظایف آن‌ها توجه داشته باشید.

در موسسه حسابداری چه خدماتی ارائه می‌شود؟

در همه نقاط جهان خدمات حسابداری ارائه شده در موسسات حسابداری با اهداف ثبت، تجزیه، تحلیل و به طور کلی مدیریت مالی دقیق و کامل برای مشاغل مختلف انجام می‌شود. داده‌های به دست آمده در پایان به صورت گزارش‌های مالی در دسترس استفاده‌کنندگان داخلی و خارجی قرار می‌گیرد. استفاده‌کنندگان داخلی شامل سهامداران و مدیران مشاغل و کسب و کارهای مختلف و استفاده‌کنندگان خارجی شامل بانک‌ها و سازمان‌های مالیاتی می‌باشند. استفاده‌کنندگان اطلاعات مالی به دست آمده توسط موسسه حسابداری را برای گرفتن تصمیمات بسیار مهم به کار می‌برند. این موضوع در سال‌های قبل برای کسب و کارها اهمیت چندانی نداشت اما به مرور زمان و با افزایش رقابت‌ها، پیچیده شدن مسئله‌های مالی و نظارت‌های بیشتر توسط سازمان‌های نظارتی مراجعه به  موسسات حسابداری و استفاده از خدمات آن‌ها به میزان زیادی رو به افزایش است.

موسسه حسابداری

قبول حسابداری اصناف و شرکت‌ها

 یکی از خدمات ارائه شده در موسسات حسابداری قبول حسابداری اصناف و شرکت‌ها یا اعزام حسابدار برای آن‌ها می‌باشد. با این خدمات صاحبان مشاغل و کسب و کارها این اطمینان را حاصل می‌کنند که صورت‌حساب‌های مالی آن‌ها با دقت بالا و در کمال صحت تهیه شده است. صورت‌های مالی معاملات دوره‌ای و میان دوره‌ای حسابداری را شامل می‌شوند. پس از ارائه صورت‌های مالی به تصمیم‌گیرندگان و مدیران، آن‌ها  از موقعیت مالی و عملکرد خود آگاه می‌شوند و در مواقع لازم درباره مسائل مهم مانند دریافت وام، واگذاری سهام و غیره تصمیم بگیرند.

تقبل خدمات حسابداری واحدهای اقتصادی

مدیران مالی فقط با داشتن برنامه حسابداری نمی‌توانند مدیریت مالی خود را به درستی انجام دهند. باید کسی باشد که داده‌ها را به صورت منظم و کاملا دقیق ثبت کند و اطلاعات مربوط به داده‌ها را طبق استانداردهای حسابداری تجزیه و تحلیل کرده و گزارش‌ها و صورت‌های مالی معتبر و قابل اعتمادی را به مدیران مالی ارائه دهد. تقبل خدمات حسابداری مالی، مدیریتی و هزینه واحدهای اقتصادی یکی دیگر از خدمات ارائه شده در موسسات حسابداری می‌باشد. با استفاده از این خدمات نیازی به استخدام حسابدار نیست زیرا موسسه حسابداری حسابداران باتجربه خود را به واحدهای اقتصادی اعزام می‌کند تا عملکرد و برنامه‌ریزی به روز و موفقی داشته باشند.

خدمات حسابداری مربوط به امور خدمات مالیاتی

خدمات حسابداری ارائه شده در موسسه حسابداری فقط به حسابداری داخلی محدود نمی‌شود، بلکه خدمات امور مالیاتی و همچنین مالیات بر ارزش افزوده نیز در این موسسه ارائه می‌شود. در امور مالیاتی فهرستی از معامله‌های انجام شده در کسب و کار به صورت فصلی، توسط اشخاص حقوقی و حقیقی در دوره سه ماهه تهیه شده و ارسال می‌شود. کارنامه مالی اشخاص مشمول مالیات از آن‌ها دریافت شده و مالیات آن‌ها طبق این کارنامه محاسبه می‌شود. مشاغلی که مشمول مالیات ارزش افزوده هستند نیز با ارائه اظهارنامه میزان سود و زیان خود را به سازمان مربوطه اطلاع می‌دهند. اگر در اظهارنامه و امور مالیاتی ارسال شده توسط واحدهای اقتصادی خطا وجود داشته باشد، باید جریمه پرداخت کنند. بنابراین برای حسابداری مالیاتی و رساندن خطا به صفر باید تنظیم اظهارنامه، تشکیل پرونده مالی، دریافت کد اقتصادی و انجام مشاوره مالی و مالیاتی را به کارشناسان ماهر و خبره موسسه حسابداری بسپارید.

موسسه حسابداری

ارائه خدمات حسابرسی

برای اعتبار سنجی و میزان درستی اطلاعات مالی در اصناف و شرکت‌های بزرگ از خدمات حسابرسی ارائه شده در موسسه حسابداری استفاده می‌شود. خدمات حسابرسی توسط کارشناسان با تجربه انجام می‌شود. این کارشناسان از تمام قوانین و استانداردهای مربوط به حسابداری آگاهی کامل دارند. ‌حسابرسی صورت‌های مالی، حسابرسی اجمالی، مالیاتی، عملیاتی داخلی و مشاوره‌های حسابرسی خدماتی هستند که در موسسات حسابداری ارائه می‌شوند.

دریافت خدمات مالیاتی تخصصی از موسسه حسابداری رهنما

برای دریافت خدمات مالیاتی، حسابرسی، حسابداری و آموزشی می‌توانید به سایت موسسه حسابداری رهنما با آدرس اینترنتی https://saharrahnama.ir/  مراجعه کنید. موسسه رهنما برای ارائه این خدمات قیمت‌های بسیار منصفانه‌ای از شما دریافت خواهد کرد. این شرکت حسابداری برای مشتریان خود این امکان را فراهم کرده است که در صورت درخواست آن‌ها کارشناسان حسابداری خود را در سطوح تحصیلی مختلف مانند حسابدار ارشد، کمک حسابدار یا مدیر مالی به مکان مورد نظر ارسال کند تا نسبت به برطرف‌سازی مشکلات مالی مشتری اقدام کند. رسالت شرکت رهنما ایجاد یک شرایط مناسب برای مدیران و صاحبان مشاغل است تا آن‌ها با دریافت راهکار و مشاوره تخصصی درباره بخش‌های مختلف سازمان و خدمات کاربردی، تصمیمات بهتری برای رشد و ارتقاء مجموعه خود بگیرند. ‌

کد خبر: ۱۱۰٬۵۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha