۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
معادن ظرفیت مغفول در کهگیلویه و بویراحمد/تحقق جهش تولید با محصولات رقابتی میسر می شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

معادن ظرفیت مغفول در کهگیلویه و بویراحمد/تحقق جهش تولید با محصولات رقابتی میسر می شود

یاسوج- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از ظرفیت های مغفول در کهگیلویه و بویراحمد معادن است و رونق این بخش به شکوفایی اقتصاد استان کمک می کند.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین کلانتری چهارشنبه شب در نشست مجازی با مدیران اقتصادی استان افزود: هر چند که کهگیلویه و بویراحمد در حوزه معادن بسیار مستعد است اما در سالهای گذشته به دلایل مختلف در این حوزه به خوبی برنامه ریزی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه تولید و اشتغال از مهمترین دستاوردهای توسعه معادن است، گفت: در راستای شعار جهش تولید باید در سال جاری برنامه ریزی های لازم انجام و توسعه معادن در دستور کار باشد.

کلانتری همچنین با اشاره به نقش مهم شرکتهای دانش بنیان در جهش تولید، گفت: شرکت های دانش بنیان می توانند برای بالفعل کردن ظرفیت های موجود در استان در بخشهای مختلف موثر باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد را در حوزه گیاهان دارویی مستعد عنوان کرد و افزود: با گسترش این بخش می توان با ایجاد فرصت برای شرکتها، زمینه رقابت را فراهم و محصولات خوب را به بازارهای بین المللی معرفی و میزان صادرات را افزایش داد.

کلانتری تاکید کرد: تولید محصولات رقابتی برای صادرات یکی از مهمترین پارامترهای جهش تولید، است و باید به جذب شرکت‌هایی که تولید محصول آنها با رویکرد صادرات است، توجه بیشتری شود.

وی افزود: عدم تغییر مداوم قوانین تجاری و تولیدی، همکاری نخبگان سیاست‌گذار و دانشگاهی برای ایجاد و اجرای قوانین، ایجاد امنیت اقتصادی، مبارزه با رانت و ایجاد فضای رقابتی، رفع  قوانین نادرست و حمایت از صادرات به‌ویژه محصولات دانش‌بنیان که قابلیت رقابت جهانی دارند، محرک جهش تولید است.

استاندار عامل تحقق شعار سال ۹۹ یعنی «جهش تولید» را تامین مالی و بخشودگی مالیاتی عنوان کرد و گفت: سرعت بخشیدن به طرحهای صنعتی موجود در استان به ویژه طرحهای پتروشیمی گچساران و پتروشیمی دهدشت و سیکل ترکیبی می تواند سبب رشد تولید و اشتغال در استان شود.

کد خبر: ۱۱٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha