حجم تجارت بین ایران و امارات ۲۵ درصد افزایش می یابد| «اکسپو» دبی فرصتی برای مثبت تر شدن تراز تجاری
رئیس اتاق بازرگانی ایران و امارات در گفتگو با بازار:

حجم تجارت بین ایران و امارات ۲۵ درصد افزایش می یابد| «اکسپو» دبی فرصتی برای مثبت تر شدن تراز تجاری

فرزانگان، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات با بیان اینکه ایران از امارات وارد کننده است، گفت: اکسپو ۲۰۲۰ دبی فرصتی است تا تراز تجاری ایران با امارات متحده عربی مثبت تر شود.

بازار، گروه اصناف و بازرگانی: «فرشید فرزانگان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» از استقبال بازدید کنندگان اکسپو ۲۰۲۰ دبی از غرفه ایران خبر داد و افزود: همزمان با آغاز فعالیت غرفه ایران در این رویداد بزرگ جهانی در دبی با حضور ۱۹۲ کشور، بازدید کنندگان استقبال خوبی از غرفه جمهوری اسلامی ایران داشتند و پاویون ایران در این نمایشگاه یکی از برترین پاویون ها از نظر معماری است.

در ۶ ماهه نخست امسال ایران با ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تن به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کالا به امارات صادر کرده است و واردات ایران از امارات نیز در این مدت ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تن به ارزش ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده است

وی به حجم تجارت ایران و امارات در ۶ ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ایران با ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تن به ارزش دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کالا به امارات صادر کرده است و واردات ایران از امارات نیز در این مدت پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تن به ارزش ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات تاکید کرد: ما هم اکنون از امارات وارد کننده هستیم و اکسپو ۲۰۲۰ دبی فرصتی است تا بتوانیم تراز تجاری خود را با امارات متحده عربی مثبت تر کنیم و پیش بینی ما این است که پس از اکسپو  ۲۰۲۰ دبی حجم تجارت بین دو کشور ۲۵ درصد افزایش یابد.

افزایش تولید، اشتغالزایی و صادرات ایران به بازارهای هدف
فرزانگان با بیان اینکه برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ دبی می تواند در افزایش صادرات ایران به امارات بسیار تاثیرگذار باشد، گفت: انتظار ما از این رویداد بزرگ جهانی افزایش تولید، اشتغالزایی و صادرات ایران به بازارهای هدف و بهبود تراز تجاری ایران با کشور امارات متحده عربی است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات با اشاره به مزیت های برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ دبی بیان کرد: اکسپو رویداد بزرگ فرهنگی، اقتصادی، گرشگری، هنری و آموزشی در بستر تجارت جهانی است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات با بیان اینکه معماری پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی بسیار وزین طراحی و آماده شده است، گفت: تمام دستگاه های اجرایی و فعالان بخش خصوصی ظرفیت های تجاری و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را در این رویداد جهانی در معرض بازدیدکنندگان قرار داده اند.

۱۴ دستگاه اجرایی از وزارتخانه ها و شرکت ها وظیفه تولید محتوا در اکسپو ۲۰۲۰ دبی برعهده دارند 
فرزانگان تاکید کرد: ۱۴ دستگاه اجرایی از وزارتخانه ها و شرکت ها وظیفه تولید محتوا و عرضه توانمندیهای ایران را در اکسپو ۲۰۲۰ دبی بر عهده دارند و اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات نیز در این دوره مسئولیت اعزام هیات های تجاری ایران را با ۳ مجری معتبر به عهده گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات بیان کرد: این اتاق برای حضور اکسپو ۲۰۲۰ دبی نرخ خدمات مشخصی را تعریف کرده است و همزمان با اعزام هیات های تجاری، نشست های تخصصی در پاویون ایران در این نمایشگاه برگزار می شود.

همزمان با عزیمت هیات های تجاری از ایران به دبی برگزاری کنفرانس ها، سمینارها، میزگردها و همایش های مختلفی در دستور کار ما است و امیدواریم ماحصل برگزاری این نمایشگاه در دبی، افزایش تولید و  صادرات محصولات ایرانی به کشورهای منطقه و همسایه باشد

فرزانگان با بیان اینکه همزمان با عزیمت هیات های تجاری از ایران به دبی برگزاری کنفرانس ها، سمینارها، میزگردها و همایش های مختلفی در دستور کار ما است، گفت: امیدواریم ماحصل برگزاری این نمایشگاه در دبی، افزایش تولید و صادرات محصولات ایرانی به کشورهای منطقه و همسایه باشد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات از برگزاری نشست مشترک تجار با ایرانیان مقیم امارات متحده عربی در اکسپو ۲۰۲۰ دبی خبر داد و گفت: انتظار داریم بتوانیم با برنامه ریزی مناسب از این فرصت ۶ ماهه برای توسعه فعالیت های اقتصادی و تجاری کشورمان به خوبی بهره برداری کنیم.

فزرانگان افزود: اکسپو ۲۰۲۰ دبی به مدت ۶ ماه فعال خواهد بود و پیش بینی می شود که بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون نفر از کشورهای مختلف جهان از این اکسپو بازدید کنند و این فرصتی است با عرضه برندهای ایرانی، بازدیدکنندگان در بازگشت به کشور خود، سفیران برندهای ایرانی باشند.

اکسپو۲۰۲۰ دبی از ۹ مهرماه سال جاری تا ۱۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ به مدت ۶ ماه فعال است و بخش خصوصی و دولتی ایران آخرین دستاوردها و توانمندهای خود را در این مدت در غرفه ۲۴۰۰ متر مربعی جمهوری اسلامی ایران در معرض بازدید کنندگان و علاقمندان قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۱۰٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha