۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
استفاده از توان دانش‌بنیان‌ها در مسیر بومی‌سازی کالاها ضرورت دارد
معاون وزیر نفت در امور گاز:

استفاده از توان دانش‌بنیان‌ها در مسیر بومی‌سازی کالاها ضرورت دارد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: دانش‌بنیان‌ها در زمینه بومی‌سازی قطعات و کالاها نقشی اساسی دارند از این رو باید با حمایت‌های مادی و معنوی، انگیزه آنها را افزایش دهیم.

به گزارش بازار به نقل از شانا، مجید چگنی در نشست با رئیس و کارشناسان امور تخصصی کالای شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: تأمین کالا از بخش‌های بسیار مهم فرآیند اجرای پروژه است و شرکت ملی گاز ایران نیز از این مسئله مستثنی نیست.

وی افزود: با به‌کارگیری سیاست‌های صحیح در بخش کالا، می‌توان توان بومی‌سازی را افزایش داد و به جایگاهی مطلوب رسید.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که هدف کلان امور تخصصی بازرگانی و کالا این است که بخش خصوصی را در ساخت، نصب و بهره‌برداری در پالایشگاه‌ها، ایستگاه‌های تقویت فشار و مخازن ذخیره‌سازی با عبور از مسیر بومی‌سازی، بیش از پیش دخالت دهد، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان اساس کار را در این امور تشکیل می‌دهند، باید با همکاری و همیاری هم، توان آن‌ها را در بخش‌های مختلف افزایش و با حمایت‌های مادی و معنوی، انگیزه آنان را ارتقا دهیم.

چگنی تربیت نیروی انسانی متخصص در این بخش را از اولویت‌ها دانست و تصریح کرد: نخبه‌های ما در ساخت بسیاری از قطعات و دستگاه‌های مهم و اساسی صنعت گاز به دستاوردهای خیره‌کننده‌ای رسیده‌اند که از آن جمله می توان به داخلی‌سازی کمپرسورهای زیمنس با یک هفتم قیمت اشاره کرد.

وی در پایان با بیان این که، ما توانستیم بیش از ۶۰ هزار قلم مورد نیاز صنعت را داخلی‌سازی کنیم، بیان کرد: ایجاد ساختاری منسجم با توجه به وظایف سازمانی، می‌تواند سبب پیشرفت خیره‌کننده شرکت در زمینه خودکفایی در بخش‌های مختلف تولید، انتقال گاز و توزیع شود.

کد خبر: ۱۱۰٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha