۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
اتحادیه‌های کارگری در استان سمنان فعال شوند | ضرورت حمایت از کارگر
یک فعال کارگری؛

اتحادیه‌های کارگری در استان سمنان فعال شوند | ضرورت حمایت از کارگر

سمنان- علیزاده، فعال کارگری، از استاندار جدید سمنان خواست تا در زمینه رسیدگی به مشکلات کارگران گام اساسی بردارد و گفت: اتحادیه‌های کارگری استان به مثابه یک مطالبه جدی فعال شوند.

حسین علیزاده در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه فرصت روی کار آمدن نخستین استاندار سمنان پس از دولت رئیسی نوید روزهای خوبی را برای جامعه کارگری دارد لذا از استاندار سمنان می‌خواهیم تا به مسائل کارگری بیش از گذشته بپردازد، بیان کرد: یکی از مسائلی که به شدت مورد تاکید کارگران است، حمایت از همراهی با اتحادیه‌های کارگری است.

وی با بیان اینکه طبق قانون کار کارگران حق دارند، اتحادیه کارگری تشکیل دهند و یا به اتحادیه‌های موجود پیوسته و در تمامی فعالیت آن شرکت کنند، بدون اینکه اجازه یا کنترل مقامات دولتی و یا کارفرما الزامی است، ابراز کرد: یکی از مطالبات ما این است که اتحادیه‌های کارگری در استان سمنان فعال شوند.

طبق قانون کار کارگران حق دارند، اتحادیه کارگری تشکیل دهند

این فعال کارگری با بیان اینکه بروز اختلاف در محیط کار امری طبیعی است اما وجود سندیکاها می‌تواند سبب شود تا این اختلافات به از دست رفتن شغل یک نفر منجر نشود، بیان داشت: از استاندار سمنان می‌خواهیم تا به مسائل مرتبط با کارفرما و کارگر به صورت جدی ورود کند زیرا کارگران به دلیل شرایط بد اقتصادی متأسفانه مجبور هستند که به هر شرایطی تن بدهند.

علیزاده با بیان اینکه یکی از مشکلات جامعه کارگری این است که امروز مطالبات شأن به درستی پرداخت نمی‌شود و اگر کسی هم اعتراضی کند قطعاً با این شرایط بیکاری و دشواری‌های اقتصادی از اخراج شدن می‌ترسد، بیان داشت: کارگر نباید به مسئولان مراجعه کنند بلکه این مسئولان هستند که باید پای درد دل کارگران که چرخ اصلی اقتصادی استان سمنان را می‌چرخانند بنشینند.

کارگر نباید به مسئولان مراجعه کنند بلکه این مسئولان هستند که باید پای درد دل کارگران که چرخ اصلی اقتصادی استان سمنان را می‌چرخانند بنشینند

وی با بیان اینکه در قانون کار آمده که باید کارفرما ایمنی و امنیت شغلی کارگران را مهیا کند اما بسیاری از کارخانه‌ها و معادن استان حتی متأسفانه در بخش‌های خصولتی هستند که بیش از ساعات مقرر شده در قانون از کارگران کار می‌کشند و بعضاً حقوق‌هایشان را هم با تأخیر پرداخت می‌کنند.

این فعال کارگری با بیان اینکه امروز کارگران شرکت‌های خصوصی شهرداری‌های استان هم بعضاً اضافه کارهای خودشان را دریافت نکرده اند، بیان داشت: تهدید به اخراج همیشه یکی از مهمترین دغدغه‌های کارگران بوده است لذا حمایت از سندیکاهای کارگری می‌تواند دست کم در استیفای حقوق کارگران و حمایت معنوی و حقوقی از آنان مؤثر باشد.

کد خبر: ۱۱۰٬۴۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha