۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
کلاه ایمنی از ۱.۵ تا ۶ میلیون تومان| آنچه راکبان موتورسیکلت در هنگام خرید باید بدانند
«بازار» گزارش می دهد

کلاه ایمنی از ۱.۵ تا ۶ میلیون تومان| آنچه راکبان موتورسیکلت در هنگام خرید باید بدانند

کلاه ایمنی با کیفیت اگر بر اساس استانداردهای روز تولید شده باشد در بازار از یک و نیم تا شش میلیون تومان است، حال سوال این است که راکبان موتورسیکلت در هنگام خرید باید به چه نکاتی دقت کنند؟

بازار؛ گروه خودرو: ایمنی مهم ترین پارامتر در وسایل نقلیه است که منجربه توسعه. و ارتقا تکنولوژی در صنعت حمل و نقل شده است. یکی از وسایل نقلیه پر طرفدار در شهرهای پر ترافیک مانند تهران، موتورسیکلت است. وسیله دو چرخی که بدن و سلامت راکب همیشه در معرض خطر است، برای افزایش ایمنی راکب استفاده از کلاه ایمنی الزامی شد.

کلاهی که این روزها کمتر راکبی در خیابان ها حاضر است آن را استفاده کند. زیرا برخی از آن ها معتقد هستند گرما مانع تمرکز برای حرکت و عده دیگر اعتماد به توانایی در حرکت را ضامن ایمنی می دانند. با تمام این تفاسیر در این گزارش به بررسی قیمتی و راهنمایی خرید کلاه ایمنی پرداختیم تا در صورت خرید، راکبان بتوانند بهترین نمونه را انتخاب کنند.

درگام نخست باید زمان خرید کلاه ابتدا به رنگ آن دقت داشته باشند، کلاه باید رنگ روشن و براق داشته باشد که در زمان تردد هنگام شب، رویت راکب برای سایر رانندگان با سهولت همراه باشد. درگام دوم خریدار باید دقت داشته باشد که وزن کلاه نباید بسیار زیاد باشد

چگونه یک کلاه ایمنی انتخاب کنیم؟
راکبان درگام نخست باید زمان خرید کلاه ابتدا به رنگ آن دقت داشته باشند، کلاه باید رنگ روشن و براق داشته باشد که در زمان تردد هنگام شب، رویت راکب برای سایر رانندگان با سهولت همراه باشد. درگام دوم خریدار باید دقت داشته باشد که وزن کلاه نباید بسیار زیاد باشد، این مساله در زمان استفاده می تواند سبب ایجاد آسیب به گردن شود، کلاه با کیفیت باید سبک اما مستحکم باشد. در وهله سوم راکب باید دقت کند که الیاف داخل کلاه بیش از حد سفت یا نرم نباشد، بلکه باید از نرمی قابل قبولی در زمان استفاده برخوردار باشد. در وهله چهارم خریدار باید دقت داشته باشد که از کلاه ایمنی دارای فک بند استفاده کند. زیرا در صورت بروز حادثه و رخداد تصادف، اگر کلاه فاقد فک بند باشد، صورت راکب دچار جراحت شدید خواهد شد.

کلاه ایمنی از ۱.۵ تا ۶ میلیون تومان| آنچه راکبان موتورسیکلت در هنگام خرید باید بدانند

بهترین گزینه برای خرید کلاه ایمنی مراجعه به فروشگاه های معتبر در سراسر شهر است. پیش از خرید کلاه سطح بیرونی و داخلی آن را  بررسی کنید

کلاه از کجا بخریم؟
بهترین گزینه برای خرید کلاه ایمنی مراجعه به فروشگاه های معتبر در سراسر شهر است. پیش از خرید کلاه تمامی نکات مذکور را چک و بررسی کنید، سطح بیرونی کلاه باید عاری از هرگونه خط و خش باشد و سطح داخل آن نیز نباید دچار دفرمگی شده باشد. معمولا فروشندگان کلاه ایمنی از تجربه کافی برای راهنمایی برخوردار هستند، اما بهتر است پیش از مراجعه اطلاعاتی در خصوص برند انتخابی کسب کنید. حتما در زمان خرید از فروشگاه، فاکتور با مهر فروشگاه را دریافت کنید. شیوه دوم خرید کلاه ایمنی، استفاده از فروشگاه ها و پلت فرم های مجازی است، بسیاری از فروشندگان فعال در فضای مجازی قیمت های مطلوب تری نسبت به بازار دارند. نکته منفی این شیوه خرید، عدم تست و بررسی کلاه توسط راکب موتورسیکلت است.

در بازار موتورسیکلت حدود ۱۲ برند شناخته شده که کلاه ایمنی مبتنی بر استانداردهای روز تولید می کنند، وجود دارد

چه برندی انتخاب کنیم؟
در بازار موتورسیکلت حدود ۱۲ برند شناخته شده که کلاه ایمنی مبتنی بر استانداردهای روز تولید می کنند، وجود دارد که شامل؛ راپیدو، دبیلو استاندارد، زونتس، ردلاین، شارک، انرژی، ال اس تو، آیرو، شوبی، ای جی وی، کی وا تی و نولان وجود دارد. این برندها براساس سابقه حضور در بازار، محصولات با کیفیت را عرضه می کنند. اما برندها و محصولات غیر متفرقه چینی و هندی نیز در بازار دیده می شود که اطمینان چندانی به استفاده از آن ها وجود ندارد. هرچند که موتورسازان داخلی باید به سمت تولید کلاه ایمنی به دلیل فقدان محصول اقتصادی، راکبان چندان تمایل به خرید ندارند.

کلاه ایمنی از ۱.۵ تا ۶ میلیون تومان| آنچه راکبان موتورسیکلت در هنگام خرید باید بدانند

کلاه ایمنی زونتس به عنوان یک محصول با کیفیت اقتصادی در بازار قیمت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی دارد

کلاه ایمنی چند قیمت؟
کلاه ایمنی زونتس به عنوان یک محصول با کیفیت اقتصادی در بازار قیمت ۱ و ۴۰۰ هزار تومانی دارد. کلاه ایمنی ردلاین با بها یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار وجود دارد. کلاه ایمنی راپیدو ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در فروشگاه های اینترنتی و سطح شهر وجود دارد. کلاه ایمنی آیرو با بها ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می رسد. رقیب این محصول یعنی شاک در بازه قیمتی ۶ میلیون تومان قرار دارد. برند ای وی جی در بازار قیمت ۶ و نیم میلیون تومان دارد، معمولا این برند برای راکبان موتورسیکلت های مجهز به پیشرانه با حجم بالا استفاده می شود.

کلاه های ایمنی مذکور بخشی از برندهای با کیفیت بازار هستند که از بازه قیمتی اقتصادی تا نیمه اقتصادی قیمت آن‌ ها ذکر شد، اگر به قیمت ها توجه کافی داشته باشید، متوجه خواهید شد قدرت خرید راکبان برای برخی از این برندها چندان امکان پذیر نیست.

کد خبر: ۱۱۰٬۴۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha