۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
اعلام آمادگی ۵ هتل گلستان برای تبدیل شدن به نقاهتگاه بیماران کرونایی
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد:

اعلام آمادگی ۵ هتل گلستان برای تبدیل شدن به نقاهتگاه بیماران کرونایی

گرگان- مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان از اعلام آمادگی پنج هتل و هتل آپارتمان گلستان برای تبدیل شدن به نقاهتگاه بیماران کرونایی و پشتیبانی از تصمیمات ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا  در استان خبر داد.

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پنج هتل و هتل آپارتمان در گرگان، کردکوی، آزادشهر و مینودشت برای تبدیل شدن به نقاهتگاه بیماران کرونایی و پشتیبانی از تصمیمات ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی افزود: این پشتیبانی هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های استان در شرایطی است که بسیاری از تاسیسات گردشگری گلستان در سال ۹۸ به دلیل سیل در اوایل سال و شیوع کرونا در آخر سال به شدت متضرر شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان یادآور شد: به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا در استان و حفظ سلامتی مردم برپایی ۳۰ نوروزگاه شهری و تمام نورزوگاه‌های روستایی، نمایشگاه‌های صنایع دستی لغو و موزه‌های استان تعطیل شد. 

وی ادامه داد: همچنین با هدف پیشگیری از شیوع کرونا ویروس و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت میراث ‌فرهنگی فعالیت تمام تاسیسات گردشگری از جمله واحدهای پذیرایی، خانه مسافرها، کمپ‌ها، مهمانسراهای دولتی و ... ممنوع شد.

تجری با اشاره به اینکه بازدید و نظارت مستمر از تاسیسات گردشگری استان از قبل شروع سال جدید آغاز شده است، اضافه کرد: از ۲۹ اسفندماه ۹۸ تاکنون ۳۲۵ مورد بازدید از تاسیسات گردشگری استان شامل ۹۸ بازدید از مراکز اقامتی، ۱۵۰ مورد بازدید از مراکز پذیرایی وبین ‌راهی، ۱۲ مورد بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و ۶۵ مورد بازدید از سایر مراکز و تاسیسات گردشگری استان انجام شده است.

وی از ممانعت از فعالیت چهار خانه مسافر غیرمجاز در گرگان و بندرترکمن خبر داد و تصریح کرد: با برنامه‌ ریزی‌های انجام شده بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری استان در طول نوروز ۱۳۹۹ ادامه می‌یابد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و عدم اجرای دستورالعمل پیشگیری از کرونا ویروس با واحدهای خاطی برخورد جدی می‌شود.

کد خبر: ۱۱٬۰۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha