اداره اتحادیه‌ها نیازمند تغییرات ماهیتی است
نائب رئیس اتاق اصناف تهران:

اداره اتحادیه‌ها نیازمند تغییرات ماهیتی است

ابراهیمی نیا، نائب رئیس اتاق اصناف تهران معتقد است که برای اداره اتحادیه‌ها با تکنولوژی جدید باید تغییرات ماهیتی ایجاد شود و با علم روز پیش رفت.

به گزارش بازار، خسرو ابراهیمی نیا، نائب رئیس اتاق اصناف تهران اصناف را به عنوان یکی از پایه های انقلاب و دارای افراد متخصص به مثابه یک نهاد تعریف کرد و گفت: قوانینی که درمورد روسای اتحادیه ها و اتاق اصناف و اعضای هیئت مدیره وجود دارد دارای اشکالات خاص خودش است.

وی افزود: قانون برای اتحادیه ها تعریف خاص خودش را دارد به عنوان مثال در قانون نیامده که همه کارها باید با رئیس باشد اما در عمل می بینیم فقط رئیس اتحادیه است که مدیریت می کند.

نائب رئیس اتاق اصناف تهران خاطرنشان کرد: سنت بازار و بازاری و کاسب باید در اصناف روز به روز تقویت و پررنگ تر شود و منظور از این سنت هم نماز اول وقت خواندن، کمک به نیازمندان، گل ریزان کردن برای افراد نیازمند و مدرسه سازی و احترام به پیشکسوتان است.

ابراهیمی نیا معتقد است که برای اداره اتحادیه ها با تکنولوژی جدید باید تغییرات ماهیتی ایجاد شود و با علم روز پیش رفت.

وی از وجود اختلافات زیاد بین هیئت مدیره های اتحادیه های مختلف سخن گفت و افزود: در حال حاضر سه چهار اتحادیه در کشورمان با سرپرست اداره می شوند و به همین دلیل هم اختلافات زیادی وجود دارد.

در ادامه، محمود بنانژاد عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و رئیس اتاق اصناف مشهد با اشاره به اینکه اتحادیه ها خصوصی ترین تشکل های مدنی کشور هستند گفت: اتحادیه ها مجموعه هایی اند که از بدنه بخش خصوصی نشأت می گیرند و حوزه اصناف نیز خصوصی ترین بخش اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه بالای ۹۸ درصد اصناف جزو بخش خصوصی بوده و با سرمایه اصلی خودشان اداره می شوند افزود: نحوه مدیریت و رنج تحصیلات افراد در اصناف تغییرات بسیار زیادی کرده است.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران با اشاره به لزوم استفاده از افراد نخبه و تحصیل کرده برای مدیریت اتحادیه ها گفت: هیئت مدیره اتحادیه ها نیز باید از بدنه اصناف باشند.

کد خبر: ۱۱۰٬۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha