۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
 تعیین بستر و حریم رودخانه «عباس آباد» در دستور کار/ مهلت ارائه مدارک و اعتراضات تا ۲ روز آینده
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان اعلام کرد: 

تعیین بستر و حریم رودخانه «عباس آباد» در دستور کار/ مهلت ارائه مدارک و اعتراضات تا ۲ روز آینده

همدان- ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه تعیین بستر و حریم رودخانه «عباس آباد» همدان در دستور کار قرار گرفته است، مهلت ارائه مدارک و اعتراضات را تا دو روز آینده اعلام کرد.

منصور ستوده در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه پس از آزادسازی حریم رودخانه آبشینه به عنوان اولین رودخانه استان، گام بعدی در جهت آزادسازی رودخانه‌های عباس‌آباد و چشمه قصابان برداشته شده است، عنوان کرد: این روند در ماه های پیش رو آغاز خواهد شد.

وی با تصریح بر اینکه بالغ بر ۳۸۸ کیلومتر از رودخانه‌های حوضه قره‌چای در حال عقد قرارداد با مهندسین مشاور است، مطرح کرد: رودخانه مانند جاده حریم ثابتی ندارند، معمولاً رودخانه‌ها بر اساس عمق، سرعت، عرض بستر و دبی سیلاب حریم‌های مشخصی دارند، بدین ترتیب بایستی برای مشخص شدن حریم آن ها اقداماتی در پیش گرفته شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان در این خصوص خاطرنشان کرد: طبق قانون توزیع عادلانه آب، بستر رودخانه‌ها متعلق به دولت است و وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای به نمایندگی از دولت متولی حفاظت از بستر و حریم رودخانه‌ها است و هیچ ‌کسی نمی‌تواند دخل و تصرفی در آن داشته باشد.

آزادسازی حریم رودخانه‌ها آغاز شده است
ستوده با تصریح بر اینکه  متأسفانه در سال‌های گذشته برخی از مردم بستر و حریم رودخانه‌ها را اشغال کردند و ساخت‌و سازهایی را انجام داده‌اند، اظهار کرد: در این راستا در شرکت آب منطقه‌ای با توجه به دستورالعمل وزارت نیرو کمیته‌هایی تشکیل و بحث آزادسازی حریم رودخانه‌ها آغاز شد.

وی با بیان این موضوع ادامه داد: بدین ترتیب، در جهت تعیین تعیین حریم رودخانه گنج‌نامه مشاور مجزا گرفته‌شد تا ۱۴ کیلومتر از رودخانه‌ مذکور مطالعه و نقشه برداری قرار گیرد.

ستوده با بیان اینکه در این راستا هر فردی اعتراضی دارد، بایستی آن را به شرکت آب منطقه ای همدان ارائه دهند، خاطرنشان کرد: این اعتراض ها مورد بررسی قرار خواهند گرفت و درنهایت با مشخص شدن حد بستر و حریم رودخانه، حدود به اداره ثبت اعلام می شود تا اسناد در سامانه ثبت شود.

وی ادامه داد: تعیین حد بستر رودخانه گنج‌نامه به‌صورت موردی طی سال های اخیر به انجام رسیده است اما حال، برآنیم تا به صورت کامل مطالعات را پیش برده و در مسیر آزادسازی قدم برداریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه این اقدام طی جلسه ای با حضور مشاور شهرداری و مشاور آب منطقه‌ای و مسکن و شهرسازی آغاز و در پیش گرفته شده است، تصریح کرد: در حریم رودخانه عباس آباد را شاهد هستیم اما برای مشخص شدن میزان تصریف های صورت گرفته در حریم و بستر رودخانه گنجنامه بایستی مطالعاتی توسط مشاور مربوطه به انجام برسد.

ستوده با بیان اینکه تصرفات رودخانه عباس آباد موضوع امروز نیست، بر لزوم هم افزایی سایر دستگاه های مربوطه در این عرصه جهت آزادسازی حریم رودخانه عباس آباد تاکید کرد و گفت: این تصرفات طی سالیان گذشته توسط باغداران انجام شده و حال بایستی همه دستگاه های مربوطه پای کار باشند تا از این روند جلوگیری به عمل آید.

شهرداری اعلام کرده به دنبال آزادسازی حریم و ساماندهی رودخانه عباس آباد است تا در کنار آن معبرهایی برای گردشگری ایجاد نماید

وی با بیان اینکه در این زمینه شهرداری اعلام کرده به دنبال آزادسازی حریم و ساماندهی رودخانه عباس آباد است تا در کنار آن معبرهایی برای گردشگری ایجاد نماید، گفت: بر اساس قوانین و مقررات موضوعه شرکت آب منطقه ای اقدام به انجام مطالعات سراسری تعیین بستر و حریم رودخانه عباس آباد از محدوده میدان گنجنامه تا اراضی علی آباد فرهنگیان کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان خاطرنشان کرد: شهروندان (اشخاص حقیقی و حقوقی) که عیناً و یا انتفاعاً در اراضی مذکور مدعی حقی هستند، از تاریخ انتشار آگهی مربوطه ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۰ به مدت یک ماه یعنی نهایتاً تا دو روز آینده می توانند اعتراض های خود را ارائه کنند.

ستوده در تشریح این موضوع گفت: این افراد تا تاریخ مذکور باید به اداره منابع آب شهرستان همدان واقع در بلوار رنجبران نرسیده به میدان عمار مراجعه نموده و فرم های مربوطه را به همراه مستندات تکمیل کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان اضافه کرد: به اعتراض های رسیده پس از تاریخ ذکر شده در اطلاعیه شرکت به هیچ عنوان ترتیب اثر داده نخواهد شد.

کد خبر: ۱۱۰٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha