۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
باید ضَرب شَصتی را به کره‌ای‌ها نشان می‌دادیم| پای «ال جی» و«سامسونگ» برای همیشه از ایران قطع شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

باید ضَرب شَصتی را به کره‌ای‌ها نشان می‌دادیم| پای «ال جی» و«سامسونگ» برای همیشه از ایران قطع شود

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید یک ضرب شصتی را به کره ای‌ها نشان می‌دادیم تا از این به بعد به صورت کورکورانه از تصمیمات آمریکایی‌ها تبعیت نکنند.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار؛ با اشاره به ممنوعیت واردات کالای کره‌ای به کشور پیرو دستور اخیر مقام معظم رهبری اظهار داشت: اقدامی که صورت گرفت دو بعد دارد؛ یک بُعد سیاسی و یک بُعد اقتصادی.

وی تاکید کرد: در بُعد سیاسی این مسئله حائز اهمیت است که ما باید یک ضرب شصتی را به کره ای‌ها نشان می‌دادیم تا از این به بعد به صورت کورکورانه از تصمیمات آمریکایی‌ها تبعیت نکنند.

نماینده مردم شیراز تصریح کرد: به اعتقاد بنده پای دو مجموعه ال جی و سامسونگ برای همیشه از بازار لوازم خانگی ایران قطع شود و طوری نشود تا کره ای‌ها به صورت کورکورانه از تصمیمات آمریکایی‌ها تبعیت کنند و پیرو هر اتفاقی که رخ داد جول و پلاس خود را جمع کرده و از ایران بروند و کار نکنند.

قادری اظهار داشت: ما در حوزه‌های مختلف مربوط به لوازم خانگی توانایی لازم را داریم و نیازی هم به مجموعه‌هایی اعم از ال جی و سامسونگ نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: همچنین وقتی ما می‌توانیم توانایی لازم را در داخل کشور داشته باشیم و تنوعی در تولید لوازم خانگی ایجاد کنیم ضرورت ندارد که بخواهیم در این زمینه به کره ای‌ها اجازه کار بدهیم.

قادری تصریح کرد: با این حال ممکن است تلویزیون ساخت داخل ما یک مرحله از نظر تکنولوژی از تلویزیون کره‌ای عقب باشد لذا این مسئله به راحتی قابل جبران است، اما این که بازارهای مصرفی مان را در اختیار این کشور قرار دهیم درست نیست.

نماینده مردم شیراز تاکید کرد: ما در حوزه‌هایی اعم از تولید لوازم خانگی از گذشته هم برندهای معروفی داشتیم و در حال حاضر هم باید از آن‌ها حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: همچنین کالایی اعم از یخچال، تلویزیون و لباس شویی، گوشی موبایل نیست که بخواهند آن را در جیب خود بگذارند و به کشور بیاورند بنابراین این جلوی چشم همه است و اگر اراده‌ی برای جلوگیری از این مسئله وجود داشته باشد این اقدام، اقدام ساده‌ای است.

قادری اظهار داشت: این چه بهانه‌ای است که ما می‌گیریم و به عنوان مثال می‌گوییم مرزنشینان در پی واردات کالا می‌خواهند امرار معاش کنند! خب برای امرار معاش راه‌های دیگری هم وجود دارد چرا باید به قیمت تباه کردن تولید داخل باشد.

نباید سوراخ‌های واردات تبدیل به دروازه شود
این نماینده مجلس بیان داشت: ما نباید بگذاریم سوراخ‌های موجود در واردات تبدیل به دروازه شود و نهایتاً مسیرهای منتهی به قاچاق شکل بگیرد.

قادری تاکید کرد: البته ما نباید در لوازم خانگی به مرز یک انحصارگری برسیم لذا ما باید فضای لازم را در این بخش رقابتی کنیم تا تولید کنندگان مختلف هم به این بخش ورود کنند و تولیدات به گونه‌ای باشد که بتواند همه نیازهای داخلی را تامین کند.

کد خبر: ۱۱۰٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha