۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
«شرکت فرا قطعه متین» تعطیل شد | بیکاری ۱۱۰ کارگر دامغانی
تلخ اما واقعی؛

«شرکت فرا قطعه متین» تعطیل شد | بیکاری ۱۱۰ کارگر دامغانی

دامغان- پس از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با مشکلات عدیده ای شامل بدهکاری، بوروکراسی در جذب تسهیلات و عدم حمایت مسئولان، در نهایت شرکت فرا قطعه متین دامغان تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار بازار، شرکت فرا قطعه متین دامغان یکی از شرکت‌های تولید قطعات و مصنوعات سیمانی واقع در شهرک صنعتی دامغان فعالیت خود را با توجه به نیاز استان سمنان و به خصوص شهرستان‌های دامغان، شاهرود و میامی به مصنوعات سیمانی مصروف در کشاورزی و صنایع تبدیلی این بخش آغاز کرد.

این شرکت در ابتدا توانست تولید خوبی را هم داشته باشد اما همپای دیگر شرکت‌های تولیدی در این سال‌های اخیر با گران شدن مواد اولیه، تلاطم‌های ارزی، عدم سیاست گذاری درست اقتصادی از سوی مسئولان و رها کردن تولیدگر در منجلاب مشکلات اقتصادی، به ورطه مشکلات افتاد.

مشکلات قابل حل هستند!
حمیدرضا صالحی رئیس اداره صمت دامغان چندی پیش با عادی جلوه دادن مشکل این واحد و سرپوش گذاشتن بر عدم حمایت‌های صورت گرفته از سوی دولت بیان کرده بود: مشکلات این واحد قابل حل و رسیدگی هستند.

صالحی بیان کرده بود: با توجه به مشکلات سیمان و سرمایه در گردش قول همکاری، مساعدت و حل مشکلات این شرکت را دادیم و سرمایه گذار طرح، چند ماه گذشته نیز پس از طی مراحل قانونی برای اخذ تسهیلات سرمایه در گردش به بانک عامل معرفی شد.

شرکت فرا قطعه متین دامغان یکی از شرکت‌های تولید قطعات و مصنوعات سیمانی واقع در شهرک صنعتی دامغان فعالیت خود را با توجه به نیاز استان سمنان و به خصوص شهرستان‌های دامغان، شاهرود و میامی به مصنوعات سیمانی مصروف در کشاورزی و صنایع تبدیلی این بخش آغاز کرد

این نوع وعده‌های پوچ از سوی صالحی به عنوان رئیس صمت دامغان دارای دو ایراد اساسی است نخست اینکه مسئولان صمت از این دست سعی دارند همیشه مشکلات واحدهای صنعتی را کوچک و عادی جلوه دهند در نتیجه آنطور که باید و شاید در مرکز استان و حتی بانک‌ها و مراجع ذی‌ربط به مشکلات رسیدگی نمی‌شود و دلیل آن هم این است که اهمیت و ژرفای مشکل هرگز درک نمی‌شود.

بیکاری کارگران
دومین آفت اینگونه وعده‌های پوچ این است که سرمایه گذاران دیگر که قصد ورود به دامغان و استان سمنان را دارند وقتی می‌بینند گفته تا عمل مسئول صنعت معدن و تجارت دامغان و استان سمنان با هم همخوانی ندارد قطعاً از ورود و سرمایه گذاری منصرف می‌شوند.

علی اکبر مهرابی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دامغان در گفتگو با خبرنگاران همزمان با روز بیستم شهریورماه ۱۴۰۰ با بیان اینکه تعطیلی و اخراج کارگران شرکت فرا قطعه متین تاکنون به صورت رسمی اعلام نشده و تعطیلی این واحد تولیدی فعلاً مشخص نیست، گفته بود: شرکت فرا قطعه متین حدود ۱۱۰ نفر نیروی کار دارد که کارگران آن تا سی و یکم شهریورماه ۱۴۰۰ قرارداد دارند.

با توجه به مشکلات سیمان و سرمایه در گردش قول همکاری، مساعدت و حل مشکلات این شرکت را دادیم و سرمایه گذار طرح، چند ماه گذشته نیز پس از طی مراحل قانونی برای اخذ تسهیلات سرمایه در گردش به بانک عامل معرفی شد

از این صحبت‌ها می‌توان دریافت که با توجه به تعطیلی رسمی کارخانه از ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۱۰۰ کارگر بعلاوه چند نیروی کاری و خدماتی دیگر بیکار شده‌اند. شاهکاری که باید مدیریت ضعیف صمت دامغان به آن پاسخ دهد.

نظریه رسمی شهرک‌های صنعتی دامغان نیز بر این است که طبق اظهار نظر دست‌اندرکاران، شرکت مربوطه به دلیل بروکراسی پیچیده اداری در جذب تسهیلات سرمایه در گردش و بدهی مالیاتی قادر به ادامه فعالیت نبود. مجموع این داده‌ها نشان می‌دهد که متأسفانه چراغ یک کارخانه دیگر هم در استان سمنان خاموش شد آن هم استانی که در آن بحران بیکاری به خصوص در شرق استان بیداد می‌کند و مردم مشکلات عدیده اقتصادی دارند.

کد خبر: ۱۱۰٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha