۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل تونل کبیرکوه ایلام
استاندار ایلام خبر داد؛

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل تونل کبیرکوه ایلام

ایلام-نوذری، استاندار ایلام از اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل تونل کبیرکوه خبر داد و گفت: این مبلغ در سفر رئیس جمهور به استان اختصاص یافت.

محمد نوذری در گفتگو با خبرنگار بازار در مورد نتایج سفر رئیس جمهور به استان اظهار کرد: تونل کبیرکوه یکی از پروژه های مهم راهسازی استان  ایلام واقع در بین شهرهای دره شهر و آبدانان است که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به استان قرار شد کل اعتبار مورد نیاز برای این طرح یعنی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شود و ظرف یکی دو سال آینده این پروژه نیز به بهره برداری برسد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه برای توسعه زیرساخت های حوزه راهسازی استان مثل جاده ایلام-مهران و ایلام- حمیل اعتبارات خوبی نیز درنظرگرفته شده است، گفت: برای اصلاح نقاط حادثه خیز استان حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

 نوذری بیان کرد: همچنین تامین زمین و احداث ۱۶ هزار واحد مسکن روستایی در استان  با اولویت مددجویان ، کمیته امداد و بهزیستی جزو برنامه های دولت سیزدهم قرار گرفته است.

استاندار ایلام افزود: با توجه به ظرفیت های مهم گردشگری در استان ایلام، تکمیل طرح های زیرساخت های گردشگری و ارائه تسهیلات بانکی در این بخش از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوده است.

وی گفت:  اختصاص حدود ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل طرح های عمرانی و شهری از دیگر مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان بوده است.

نوذری در خصوص طرح سامانه گرمسیری عنوان کرد: یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری تسریع در روند عملیات اجرایی سامانه گرمسیری در استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در حدود هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده و بخش عمده ای از کار نیز انجام شده است، افزود: امسال در لایحه بودجه حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه اختصاص داده شده است.

استاندار ایلام تصریح کرد: با دستور رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز قرار است به این پروژه تزریق شود.

کد خبر: ۱۱۰٬۰۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha