۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
خیز بیمه دانا برای تصاحب جایگاه بیمه آسیا

خیز بیمه دانا برای تصاحب جایگاه بیمه آسیا

بیمه دانا در گزارش شهریور حتی در رشته درمان هم که در کل صنعت بیمه معمولا زیانده است، سود ساخته است.

به گزارش بازار، بر اساس گزارش عملکرد ماهانه شهریور ۱۴۰۰ بیمه دانا در یک ماه ۹۰۲ میلیارد تومان درآمد داشته و ۵۱۹ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است. نسبت خسارت در ماه شهریور ۵۷درصد است که یک عملکرد رویایی در کل شرکتهای صنعت بیمه است. چیزی که در گزارش اخیر بیمه دانا مشهود است رشد قابل توجه درآمد و مدیریت بسیار عالی خسارات است.

بیمه دانا در گزارش شهریور حتی در رشته درمان هم که در کل صنعت بیمه معمولا زیانده است، سود ساخته است. در رشته درمان که ۱۹درصد پورتقوی داناست ۲۶۱ میلیارد درآمد و ۲۴۲ میلیارد خسارت که برای اولین بار تراز مثبت در رشته درمان می تواند به دلیل پایان قرارداد زیانده با اتحادیه کامیونداران و انعقاد قراردادهای جدید و همچنین اثربخشی استقرار سامانه ساماش (سامانه هوش مصنوعی مدیریت اسناد بیمه شعب دانا) باشد.

در رشته ثالث که ۳۶درصد پورتفوی داناست هم ۳۲۰ میلیارد درآمد و ۱۷۱ میلیارد خسارت پرداخته که نسبت خسارت در رشته ثالث ۵۳درصد است که میتواند اثر کاهش مسافرتهای جاده ای و همچنین مدیریت خسارات تصادفات صوری و دیه باشد.

اتفاق مهم دیگر در گزارش شهریور بیمه دانا جهش در رشته بیمه زندگی است که ۶درصد پورتفوی داناست و ۵۱ میلیارد درآمد و ۱۲ میلیارد خسارت گزارش کرده که نسبت خسارت در رشته زندگی ۲۳درصد است. در این رشته میانگین درآمد ماهیانه ۳۸ میلیارد بوده که در شهریور با ۳۴درصد رشد مواجه شده است. در تحلیلهای قبلی به سوددهی بالای رشته زندگی و لزوم افزایش پورتفوی دانا در این رشته اشاره شده بود.

اتفاق دیگر رشته مسئولیت مهندسی که ۹درصد پروتفوی داناست اتفاق افتاده که با ۷۸ میلیارد درآمد و تنها ۱ میلیارد خسارت، نسبت خسارت ۱% شده که شاید رکوردی در تاریخ بیمه دانا باشد. در این رشته میانگین درآمد ماهانه ۲۴ میلیارد بوده که به یکباره در شهریور با ۲۲۵درصد رشد مواجه شده است.

در سایر رشته ها هم عملکرد بیمه دانا عالی  است. این روند به معنای خیز دانا به سمت تصاحب جایگاه دومین بیمه کشور و اخذ جایگاه بیمه آسیا در ماه های آینده است. ضمنا در گزارش پیوست ماهانه اشاره ای به جلسه مشترک ارتش و ستاد کل و نیروی زمینی و وزارت دفاع پیرامون حل و فصل موضوع زمین ۴۰ هکتاری علی آباد تهران شده که بنظر با توجه به قطعیت سند مالکیت بیمه دانا بر اراضی مذکور توافق طرفین قریب الوقوع است.

کد خبر: ۱۱۰٬۰۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha