۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
ارزش بیت کوین بالغ بر ۱۰ درصد رشد کرد
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

ارزش بیت کوین بالغ بر ۱۰ درصد رشد کرد

در روز شنبه دهم مهر ماه سال ۱۴۰۰ ارزش بیت کوین و اتریوم در بازار جهانی بالغ بر ۱۰ درصد رشد کرد. در این روز ارزش هر بیت کوین به حدود ۴۸ هزار دلار رسید.

بازار؛ گروه بین الملل: در این روزها نسان در بازار رمز ارزها ادامه دارد و هر روز خبری در مورد تغییرات قیمت در این بازار منتشر می شود.در اولین ساعات کاری روز شنبه دهم مهر ماه سال ۱۴۰۰ بازار رمز ارزها در دنیا سبز پوش بود.

طبق گزارشهای منتشر شده توسط وب سایت کوین دسک در این روز هر بیت کوین با قیمت ۴۷ هزار و ۷۸۰ دلار مبادله شد که رکورد رشد بالغ بر ۱۰ درصدی قیمت را شکست. در بازار اتریوم هم ما شاهد رشد بالع بر ۱۰.۵ درصدی قیمت و رسیدن قیمت هر رمز ارز به مرز ۳۳۰۰ دلار بودیم. در این روز قیمت هر XRP بعد از تجربه افزایش بالع بر ۸.۸ درصدی به مرز ۱.۰۳ دلار رسید.

در مورد دلیل این رشد شدید در قیمت رمز ارزها گزارشهای زیادی ارایه شده است ولی اثبات شده ترین دلیل در این حوزه را می توان افت شدید قیمت سهام در امریکا و پیش بینی تشدید نرخ تورم در این کشور و در تمامی کشورهای صنعتی دانست. 

سی ان بی سی در این مورد نوشت: «رشد ۱۰ درصدی ارزش رمز ارزها محبوب در دنیا نشان از تغییراتی  بزرگ دارد. به نظر می رسد سرمایه گذاران در این دوره از زمان نسبت به بازارها سنتی ناامید شده اند و باز هم سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها را سودآورتر از دیگر بازارها قلمداد می کنند.»

 از طرف دیگر بررسی ها نشان داده است احتمال اینکه سیستم قانونی در امریکا تصمیم به افزایش قدرت نظارتی بر بازار رمز ارزها بگیرد بسیار کم است زیرا اختلاف نظر در میان اعضای کنگره در این حوزه بالا است و این اختلاف نظرها می تواند حصول توافق را به تاخیر بیندازد.

از طرف دیگر لابی های حامی بازار رمز ارزها در ماه های اخیر سبیار فعال بودند و توانستند مانع از تصویب قانون نظارت بر بازار رمز ارزها در کشور  امریکا شوند. انتشار این خبر موج مثبتی را به بازار رمز ارزها وارد کرد و سبب شد تا بازار با تحولات زیادی روبرو شود.تحولاتی که در جهت افزایش قیمت بود و تداوم این مسیر را به همراه می اورد.

«جرومی پاول» رییس فدرال رزرو امریکا در جلسه ای که روز پنج شنبه با اعضای کمیته بانکی سنا داشت رسما اعلام کرد که برنامه ای برای ممنوع کردن فعالیت در بازار رمز ارزها و افزایش نظارت بر این بازار ندارد.

او تاکید کرد این سیاست هم شامل بازار رمز ارزها است و هم شامل بازار استیبل کوین ها می شود.این سخنان یک روز بعد از انتشار سخنان رییس کمیسیون اوراق قرضه و نرخ ارز مطرح شد. او عنوان کرده بود از ایجاد صندوق های ارایه قراردادهای آتی برای مبادلات بیت کوین در امریکا حمایت می کند که طرح بسیار مطلوبی است.

اما سوال اصلی این است که آیا قیمت کنونی در بازار تثبیت خواهد شد یا خیر؟ سی ان ان در این مورد نوشت: «تاب آوری بازار رمز ارزها در مقابل تحولات و خبرهای اقتصادی بسیار کم است. در هفته گذشته ارزش بیت کوین در بازار جهانی حدود ده هزار دلار نوسان داشت که دلیل آن را می توان اخبار مختلفی دانست که در مورد اقتصاد دنیا منتشر شده بود.»

باید در نظر داشت که در سال گذشته قیمت بیت کوین به طور متوسط در مرز ۱۰ هزار تا ۱۱ هزار دلار قرار داشت و از ابتدای امسال روند افزایشی در این بازار شدت گرفته است. با احیای اقتصاد دنیا و ایجاد بازارهای رقیب برای سرمایه گذاری ارزش بیت کوین کاهش خواهد یافت.

کد خبر: ۱۱۰٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha