۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
۴۰ درصد ظرفیت صنعتی کشور نیمه فعال یا راکد است
رئیسی:

۴۰ درصد ظرفیت صنعتی کشور نیمه فعال یا راکد است

یاسوج- رئیس جمهور گفت: ۴۰ درصد ظرفیت صنعتی و صنایع کشور نیمه فعال یا راکد است و باید فعال شود.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه در نشست با نخبگان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: احیای ظرفیت‌های معطل مانده شهرک‌های صنعتی کشور ضروری است.

وی با بیان اینکه رونق تولید زمانی ایجاد می‌شود که موانعی بر سر راه تولید، سرمایه گذران، تولید کنندگان و کار آفرینان نباشد، گفت: موانع تولید باید رفع شود.

رئیسی همچنین با بیان اینکه مساله تکمیل سدها یکی از مسائلی است که در این دولت به آن پرداخته می‌شود، گفت: تکمیل سدها می‌تواند بسیاری از موانع کشاورزی را برطرف کند و به همین دلیل سدهای استان همچون سد تنگ سرخ تا آخر سال ۱۴۰۱ تکمیل خواهند شد.

رئیس جمهور بر توجه به روستا و زیرساخت‌های فرهنگی اقتصادی و اجتماعی در روستا تاکید کرد و افزود: با فعال شدن اقتصاد روستاها، حاشیه نشینی، کوچ و مهاجرت کم می‌شود.

وی اقتصاد روستایی را در صورت فعال شدن، یک کارخانه عظیم تولید عنوان کرد و گفت: در راستای احیای اقتصاد روستایی و روستاها جهاد سازندگی احیا شود و ما به زودی جهاد سازندگی را احیا خواهیم کرد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به لزوم راه‌اندازی کارخانه قند یاسوج تصریح کرد: برای راه اندازی کارخانه پیگیری و مسئولان گفتند مقدمات کار انجام شده و قرار است فعال شود.

وی ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی در کشور را از اولویت‌های دولت عنوان کرد و گفت: این استان نیز نیازمند صنایع تبدیلی و فرآوری است.

کد خبر: ۱۱۰٬۰۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha