۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
اقساط وام ۴۸۰ میلیونی مسکن از حقوق ماهانه کارگران بیشتر است
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

اقساط وام ۴۸۰ میلیونی مسکن از حقوق ماهانه کارگران بیشتر است

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر به دنبال افزایش قدرت خرید مردم در بازار مسکن هستیم باید ضمن مهار تورم، حداقل اقساطی متناسب با توان مالی جامعه هدف در نظر بگیریم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا زندیان عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس، در رابطه با وام‌های خرید مسکن، گفت: اعلام پرداخت وام مسکن جوانان و وام ۴۸۰ میلیون تومانی در هفته‌های اخیر به دلیل عدم تناسب اقساط آن با توان مالی جامعه هدف، واکنش‌ متقاضیان مسکن را به همراه داشت چرا که علاوه بر سنگین بودن پرداخت اقساط ۶.۵ الی ۸.۵ میلیون تومانی آن، چندان کمکی هم به ارتقا  قدرت خرید خانوار نمی‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود:بی تردید پرداخت تسهیلات ۴۸۰میلیون تومانی خرید مسکن، نمی تواند به کارگران و کارمندان کمک کند زیرا رقم اقساط آن گاهی از کل حقوق ماهانه آنها بیشتر است.

نماینده مردم بیجار گروس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای رفع نیاز مسکن طبقه متوسط و کم درآمد جامعه پرداخت تسهیلات کلان با نرخ سود پایین و دوره بازپرداخت طولانی اثر بخش خواهد بود. هر چند در کشورمان به دلیل سرعت بالای تورم و کاهش ارزش پول ملی، بانک‌ها حاضر به پرداخت چنین تسهیلاتی نیستند لذا اگر به دنبال افزایش قدرت خرید مردم در بازار مسکن هستیم باید ضمن مهار تورم حداقل اقساطی متناسب با توان مالی جامعه هدف در نظر بگیریم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بهتر است وام‌های مسکن را بیش‌تر به سوی تولید واحدهای مسکونی سوق دهیم که ضمن رونق اشتغال، موجب افزایش عرضه و کاهش قیمت آن شود و از طرفی تسهیلات در چرخه تولید هزینه می‌شود.

کد خبر: ۱۱۰٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha