۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۵
 چین؛ اصلی ترین رقیب ادویه ایران| تحریم دور زدنی است بروکراسی داخل نه!
تولیدکننده و صادرکننده ادویه و حبوبات در گفتگو با بازار

چین؛ اصلی ترین رقیب ادویه ایران| تحریم دور زدنی است بروکراسی داخل نه!

محقق صادر کننده حبوبات و ادویه با بیان اینکه چین رقیب اصلی ایران در حوزه ادویه است گفت: برای فروش در بازارهای بین المللی بسته بندی عامل مهمی است که در ایران روی کیفیت آن چندان کار نمی شود.

بازار؛ گروه کشاورزی: سید حمیدرضا محقق، مدیر یک شرکت فعال در حوزه تولید و بسته بندی ادویه، حبوبات و گیاهان دارویی به خبرگزاری بازار گفت: در حال حاضر عمدتا بازار داخل را تامین می کنیم در بخش صادرات نیز مقاصد صادراتی ما عمدتا استرالیا، کانادا، روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس است.  

محقق در خصوص ترفندهای باقی ماندن در بازار رقابت نیز گفت: در این حوزه رقیب زیاد داریم لذا برای اینکه بتوانیم رقابت کنیم در ابتدا روی کیفیت کار می کنیم و هیچ چیز به اندازه کیفیت نمی تواند ما را در تولید و رقابت پایدار نگه دارد.

وی افزود: از سوی دیگر برای باقی ماندن در بازار روی بحث بسته بندی کار کرده ایم تا علاوه بر رقابت در داخل بتوانیم در حوزه صادرات هم موفق باشیم.

در حالی که کیفیت کالا عامل ماندگاری در تولید است بحث بسته بندی نیز مهمترین عامل موثر در فروش محسوب می شود

بسته بندی؛ مهمترین عامل در فروش است| کیفیت؛ رمز ماندگاری تولید است
محقق در پاسخ به این سوال که چرا صنایع غذایی کشور عمدتا در بحث بسته بندی مشکل دارند و برای رفع آن چه باید کرد، گفت:  بسته بندی مقوله بسیار مهمی است که غالبا در این صنعت نادیده گرفته می شود. به عبارت ساده تر برای فروش بحث بسته بندی مهم است و برای ماندگاری تولید هم بحث کیفیت مهم است که اگر این دو عامل استاندار نباشد ارسال و صادراتی هم نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: کشورهای خارجی که با ما قرارداد می بندند تاکید زیادی روی بسته بندی کالای ارسالی دارند اما متاسفانه در ایران غالبا این امر مهم نادیده گرفته می شود که این خود مشکل ساز می شود.

این فعال صنعت خاطر نشان کرد: باید توجه داشته باشید که ایران در بحث  بسته بندی به اندازه ای  قدر هست که بتواند درخواست شرکت های خواهان بسته بندی های استاندارد را تامین کنند با این وجود تا حدودی روی کیفیت مشکل دارند که نتوانسته اند خوب کار کنند و بایستی به مرور رفع شوند.

در مورد صادرات  بیشترین مشکل مان موانعی است که ایران و دولت از طریق قوانین دست و پا گیر برای ما ایجاد می کنند

تحریم ها را دور می زنیم اما قوانین داخلی دست و پای ما را می بندد
محقق در خصوص رقبای ایران در حوزه حبوبات، ادویه و گیاهان دارویی نیز گفت: به طور کلی در صنایع غذایی برخی اقلام مثل زعفران مختص ایران است. با این وجود همانطور که می دانید چون ما روی بسته بندی خوب کار نکرده ایم چند کشور اروپایی به این سمت رفته اند که زعفران ما را مجددا بسته بندی و به نام خود وارد بازار اروپا کنند.

وی ادامه داد: در حوزه تولید ادویه نیز رقبای قوی همچون چین داریم.

این فعال صنعت در ادامه به چالش های تولید، توزیع و صادرات پرداخت و گفت: در مورد تامین مواد اولیه تولید کنندگان غالبا ضرر می دهند. در مورد صادرات نیز بیشترین مشکل مان موانعی است که ایران و دولت برای ما ایجاد می کند. به طوری که ما می توانیم تحریم های خارجی را دور بزنیم اما در داخل کشور از نظر قوانین دست و پاگیر من تولید کننده بسیار مشکل دارم.

کد خبر: ۱۱۰٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha