۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
اشتغال‌زایی یک میلیون نفری با فعال کردن معادن غیرفعال
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد

اشتغال‌زایی یک میلیون نفری با فعال کردن معادن غیرفعال

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران از اشتغال‌زایی یک میلیون نفری با فعال کردن معادن غیرفعال خبر داد.

به گزارش بازار، سجاد غرقی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشتر معادن غیرفعال در مناطق دور افتاده و کمتر برخوردار کشور واقع شده‌اند. با فرض ایجاد متوسط ۷ شغل غیرمستقیم به‌ازای هر شغل مستقیم در صنعت معدنکاری، اگر در هر معدن فعال شده به‌طور مستقیم ۴۰ نفر مشغول به کار شوند، راه‌اندازی چهار هزار و ۴۴ معدن غیرفعال، اشتغال‌زایی بیش از یک میلیون نفری را به همراه داشته و در رشد و توسعه این مناطق و در نهایت کشور تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: کل ذخایر معدنی کشور براساس آمارهای سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی حدود ۵۳ میلیارد تن و میزان ذخایر قطعی معادن نیز حدود ۳۵ میلیارد تن است که ایران را در بین ۱۵ کشور شاخص معدنی جهان جای داده است.

عرقی گفت: براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تا پایان سال ۱۳۹۹ تعداد ۶ هزار و ۸۶۵ معدن فعال، چهار هزار و ۴۴ معدن غیرفعال و ۲۶۵ معدن در حال تجهیز در کشور وجود داشته است.

وی افزود: از بین چهار هزار و ۴۴ معدن غیرفعال کشور، استان خراسان رضوی با ۴۵۲ معدن، آذربایجان شرقی با ۴۰۴ معدن، یزد با ۲۶۲ معدن، اصفهان با ۲۴۹ معدن و مرکزی با ۲۴۴ معدن، بیشترین تعداد معادن غیرفعال را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر: ۱۰۹٬۹۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha