طلا مشتری نداشت! احتمال نوسان تا ۳ درصدی با اتمام صفر در هفته آتی
معاملات طلا در حد صفر

طلا مشتری نداشت! احتمال نوسان تا ۳ درصدی با اتمام صفر در هفته آتی

در هفته جاری تحت تاثیر نوسانات قیمت ارز و روزهای پایانی ماه صفر سبب شد که تقاضا برای خرید طلا در بازار مشتری نداشته باشد و معاملات در سطح بسیار اندکی بود.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: در پایان روز پنجشنبه (۸ مهرماه) و همزمان با کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی به ۱۷۳۳ دلار در هر اونس، قیمت سکه امامی طرح قدیم در بازار تهران به بیش از۱۱  میلیون و ۸۶۴ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح جدید نیز به ۱۱ میلیون و ۴۹۸ هزار تومان رسید.

همچنین قیمت نیم سکه بهار آزادی به ۶ میلیون و ۶۵۰۰ تومان رسید، قیمت ربع سکه ۳ میلیون و ۶۰۲ هزار تومان، قیمت سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۱۰هزار تومان است و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازارتهران در این روز به  یک میلیون و ۱۶۴ هزار تومان رسید.

در آخرین روز معاملات در هفته جاری حباب سکه امامی به ۲۹۱ هزار تومان و حباب سکه بهار آزادی به بیش از ۷۱ هزار تومان رسید.

نرخ ارز نیز در روز پنجشنبه  ۸ مهرماه سال جاری، دلار به رقم ۲۸ هزار و ۳۶۱ تومان، یورو به قیمت ۳۲ هزار و ۸۹۴  تومان، پوند ۳۸ هزار و ۳۳۹  تومان، درهم امارات ۷ هزار و ۷۱۷ تومان و لیر ترکیه به ۳ هزار و ۱۹۰ تومان رسید.

روند کاهش قیمت اونس جهانی طلا بازار را به رکود برد 
در هفته جاری قیمت طلا در بازارهای جهانی روند نزولی داشت به طوری که در این هفته نسبت به هفته گذشته قیمت اونس جهانی طلا در بازارهای بین المللی حدود ۵۰ دلار در هر اونس کاهش یافت و هم اکنون به ۱۸۳۳ دلار در هر اونس رسیده است.

به علت نبود تقاضا در بازار خرید و فروش طلا در هفته جاری همانند هفته گذشته شاهد رکود بود و انتظار کاهش بیشتر قیمت آن، بازار را در هفته جاری به رکود برد.

کاهش قیمت اونس جهانی به انضمام افزایش قیمت ارز در بازارهای داخلی باعث شد که در هفته جاری قیمت سکه و طلا در بازار اندکی نوسان داشت و این مساله و روزهای پایانی ماه محرم وصفر رکود معاملات را در بازار تشدید کرد

کاهش قیمت اونس جهانی به انضمام افزایش قیمت ارز در بازارهای داخلی باعث شد که در هفته جاری قیمت سکه و طلا در بازار اندکی نوسان داشت و این مساله و روزهای پایانی ماه محرم وصفر رکود معاملات را در بازار تشدید کرد.

در تحلیل بازار خرید و فروش طلا رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران به خبرنگار خبرگزاری «بازار» گفت: کاهش قیمت اونس جهانی طلا در بازارهای جهانی و افزایش قیمت ارز، قیمت طلا را در هفته جاری نوسانی کرد و قیمت آن در بازار اندکی افزایش یافت.

«ابراهیم محمد ولی» افزود: هرچند که قیمت طلا در بازار در هفته جاری چشمگیر نبود، اما قیمت آن در بازار به صورت شیب ملایمی به صورت معقولی افزایش یافت.

وی افزود: در هفته جاری خرید و فروش طلا در بازار تهران با استقبال مواجه نشد و بسیاری از همکاران ما آنچنان مشتری نداشتند و حتی از شهرستانها برای خرید برخی از نواقص مصنوعات طلا، همکاران ما مراجعه بسیار اندکی به بازار داشتند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهارداشت: با توجه به اینکه قیمت سکه در بازار آنچنان افزایش نیافت لذا ما شاهد التهاب زیادی قیمت ها در بازار در هفته جاری نبودیم.

روند نزولی قیمت طلا در بازارهای جهانی و بازارهای داخلی بر میزان رکود در بازار تاثیر گذاشت
محمد ولی با بیان این که روند نزولی قیمت طلا در بازارهای جهانی و بازارهای داخلی بر میزان رکود داد و ستد طلا در در بازار طلا تهران تاثیرگذار بود، گفت: در آخرین روز هفته جاری هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در بازار تهران به یک میلیون و۱۶۴ تومان رسید.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه ارزیابی از وضعیت بازار طلا در هفته آینده چیست گفت: به نظر می رسد که معاملات طلا در بازار در هفته آینده نیز به همین منوال ادامه داشته باشد و با توجه به اینکه روزهای پایانی ماه صفر در راه است و با توجه به رحلت پیامبر اسلام (ص) و وفات حضرت امام حسن (ع) در هفته آینده، شاهد تحولات آنچنانی در بازار نخواهیم بود.

محمد ولی اظهارداشت: معمولا به دلیل ماه های محرم و صفر تقاضا برای خرید طلا در بازار کم می شود و دادوستد به حداقل می رسد و پیش بینی ما این است که هفته آینده نوسان قیمت طلا در بازار ۲و یا ۳ درصد در نوسان باشد.

رئیس اتحادیه طلا وجواهرتهران با اشاره به قیمت اونس جهانی طلا اظهارداشت: قیمت اونس جهانی طلا ۱۷۳۳ دلار در هر اونس رسید و در مجموع در طول هفته جاری نوسان قیمت اونس جهانی طلا حدود ۵۰ دلار بود.

پیش بینی آینده قیمت طلا در بازارهای جهانی 
شاخص دلار آمریکا با ادامه یک روند افزایشی قابل توجه، به بالاترین سطح یازده ماه گذشته خود رسید و بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده هم با اندکی افزایش در حدود ۱.۵۴۰ درصدی معامله شد.

هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت و بالاترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۷۶۰.۹۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی ۱۷۰۰ دلار در هر اونس است

روند نزولی معاملات آتی طلا از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند نزولی قیمت سه هفته‌ای همچنان در نمودارهای میله‌ای روزانه مشهود است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت و بالاترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۷۶۰.۹۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی ۱۷۰۰ دلار در هر اونس است.

کارشناسان معتقدند که سطح مقاومت نخست طلا دستیابی به بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۴۶ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۷۵۰ دلار در هر اونس است. سطح حمایتی نخست طلا ۱۷۱۵ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم ۱۷۰۰ دلار در هر اونس خواهد بود.

قیمت‌های ‌آتی نقره دسامبر در معاملات روز گذشته به پایین‌ترین سطح ۱۴ ماه گذشته خود رسید. روند نزولی در معاملات آتی نقره از مزیت فنی کلی کوتاه مدت پرقدرتی برخوردار است. همچنان روند نزولی سه هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه به وضوح مشاهده می‌شود. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت ۲۳ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی ۲۰ دلار در هر اونس است.

سطح مقاومت نخست نقره ۲۲ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۲.۵۶۵ دلار در هر اونس مشاهده شده همچنین سطح حمایتی نخست طلا بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۱.۴۱ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی ۲۱ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

با وجود نگرانی ها نسبت به مشکلات مالی شرکت ساختمانی اورگرند چین که بازارها را دچار واهمه کرده است، اونس طلا هفته گذشته موفق نشد به سطح بالاتری از ۱۷۵۰ دلار صعود کند.

بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آتی آمریکا با یک دلار و ۹۰ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۷۵۱ دلار و ۷۰ سنت بسته شد و برای کل هفته تنها ۳۰ سنت افزایش نشان داد.

به گفته ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت  OANDA، با بالا رفتن بازده اوراق خزانه و قویتر شدن دلار آمریکا پس از تصمیمات اعلام شده از سوی بانک مرکزی آمریکا، این فلز ارزشمند ممکن است در خطر تست سطح ۱۷۰۰ دلار باشد.

مویا تاکید کرد: هر گونه مانعی پیرامون این رویدادها می تواند از قیمت طلا در هفته جاری پشتیبانی کند. اما اگر راه حل ساده ای در خصوص سقف بدهی وجود داشته باشد و از تعطیلی دولت فدرال جلوگیری شود، لایحه زیرساخت تصویب شود و سهام آمریکا به روند صعودی خود بازگردد، در این صورت طلا به پایین ۱۷۰۰ دلار سقوط خواهد کرد.

مویا خاطرنشان کرد:  فشارهای تورمی می تواند باعث بالاتر رفتن بازده اوراق قرضه شود اما در نهایت، طلا سرانجام مانند یک سد تورمی عمل خواهد کرد. با این حال تا زمانی که طلا بتواند مانند یک پوشش ریسک در برابر افزایش قیمتها رفتار کند، احتمالا آسیب پذیر خواهد ماند.

سطح ۱۷۰۰ دلار از ابتدای امسال تاکنون بجز یک مدت کوتاه که طلا به حدود ۱۶۸۰ دلار نزول کرد، عمدتا حفظ شد و سرمایه گذاران اکنون آماده آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا در نوامبر و کامل شدن آن تا سال آینده می شوند.

جانت یلن، وزیر خزانه داری و جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا معتقدند که الگوی معاملاتی اخیر نشان می دهد طلا در برابر بعضی از رویدادهای پر ریسک جدید ابتدا صعود می کند و سپس با کاسته شدن از تنشها، رشدش را از دست می دهد.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، جروم پاول هفته جاری دو حضور عمومی خواهد داشت که یکی اظهارات وی در برابر کمیته بانکی، مسکن و امور شهری سنای آمریکا و دیگری میزگرد بحث درباره سیاست پولی در کنفرانس بانک مرکزی اروپا درباره بانکداری مرکزی خواهد بود، ضمن اینکه وزیر خزانه داری آمریکا قرار است در جلسه کمیته سنا نیز حضور پیدا کند.

کد خبر: ۱۰۹٬۹۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha