۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه دام سبک و شتر در خراسان‌جنوبی پرداخت شد
مسئول توسعه گردشگری پردیس ستاد اجرایی خراسان‌جنوبی:

۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه دام سبک و شتر در خراسان‌جنوبی پرداخت شد

بیرجند-مسئول شرکت توسعه گردشگری پردیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خراسان‌جنوبی گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه دام سبک و شتر به پنج هزار متقاضی در استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید احمد حسینی عصر پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهارکرد: به واسطه مزیتی که در شهرستان‌های مرزی خراسان‌جنوبی در حوزه شتر وجود داشت در سال ۹۸ در خراسان‌جنوبی تفاهم‌نامه‌ای در زمینه ایجاد هاب شتر و دام سبک منعقد شد.

مسئول شرکت توسعه گردشگری پردیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خراسان جنوبی بیان‌کرد: در همان سال ۹۸ در راستای حل مشکل تأمین دام یک قرنطینه در روستای حیدرآباد ایجاد کردیم که بتوانیم به صورت قانونی دام وارد کنیم.

حسینی ادامه‌داد: هزار و ۵۰۰ رأس دام سبک و ۵۰۰ نفر شتر خود شرکت از افغانستان و پاکستان وارد کرد و ۱۱ هزار رأس دام سبک هم مردم وارد خراسان‌جنوبی کردند.

وی با اشاره به اینکه بعد از آن پیگیر راه‌اندازی ایستگاه اصلاح نژاد شتر و گونه‌های مرتعی در بیرجند شدیم، گفت: در این پروژه ۲۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و آماده بهره‌برداری است.

مسئول شرکت توسعه گردشگری پردیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در راستای حل مشکل مردم نهبندان برای عرضه دام، پروژه ایجاد بزرگترین بازار دام استان را با ۴۰ غرفه اجرایی کردیم، اظهارکرد: همچنین پروژه کشتارگاه نهبندان هم در حال ساخت است که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حسینی با بیان اینکه برای حل مشکل علوفه نیز در سال جاری از غرب کشور ۵۰۰ تن علوفه وارد خراسان‌جنوبی کرده‌ایم، یادآور شد: به طور کلی ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه دام سبک و شتر به پنج هزار متقاضی پرداخت شده است. 

کد خبر: ۱۰۹٬۹۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha