۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
تبادلات تجاری در مرز یزدان انجام می‌شود| کاهش صادرات به افغانستان
مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی:

تبادلات تجاری در مرز یزدان انجام می‌شود| کاهش صادرات به افغانستان

بیرجند- مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تبادلات تجاری در پایانه گمرک مرزی یزدان انجام می‌شود، گفت: صادرات ما به افغانستان به واسطه بی ثباتی در این کشور مقداری کاهش داشته است.

محمد حسن رحیمی‌زاده در گفت و گو با  خبرنگار بازار اظهارکرد: هر چند از طرف ما منعی برای تجارت و صادرات از سه معبر تازه بازگشایی شده خراسان‌جنوبی(یزدان، دوکوهانه، میل ۷۳) با افغانستان وجود ندارد ولی به دلایلی در حال حاضر از این سه معبر فعلا تنها کار در پایانه مرزی گمرک یزدان انجام می‌شود.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در دوکوهانه و میل ۷۳  تجار دو کشور در حال رایزنی و هماهنگی و سایر مسائل مرتبط برای شروع فعالیت تجاری هستند، بیان‌ کرد: البته در پایانه گمرک مرزی یزدان چون در آن طرف مرز و در کشور افغانستان یک روستای پرجمعیت وجود دارد، روال کار تجارت به صورت خرده فروشی و در موارد تجاری زودتر انجام شد.

رحیمی زاده ادامه‌ داد: به واسطه بی ثباتی در کشور افغانستان در حال حاضر صادرات ما حتی از ماهیرود نیز مقداری کاهش داشته  و به طور کلی در همه مرزهای ما با افغانستان کار تبادلات مقداری کند پیش می رود.

وی در زمینه تأثیر و بازگشایی سه معبر یزدان، میل ۷۳ و دوکوهانه در میزان صادرات گمرکات خراسان‌جنوبی با کشور افغانستان در ماه های آتی اظهارکرد: به نظر من همه چیز بستگی به ثبات و مدیریت اقتصادی در کشورافغانستان خواهد داشت و اینکه ثبات سیاسی، مدیریت پولی و بانکی و مرزی در آن کشور چگونه رقم بخورد.

مدیرکل گمرکات خراسان‌ جنوبی با اشاره به باز بودن هر چهار معبردر حال حاضر، گفت: به نظر من باتوجه به برخی زیرساخت‌ها همچنان ماهیرود محوریت برای تبادلات تجاری را خواهد داشت ولی سایر معبرهای ما با افغانستان از جمله دوکوهانه و میل ۷۳ به ویژه برای صادرات سیمان ظرفیت بسیار خوبی است.

رحیمی زاده یادآور شد: تلاش و همت ما بر این است که از ظرفیت مرز به بهترین نحو برای توسعه اقتصادی خراسان‌جنوبی استفاده کنیم و تجار هم‌استانی نیز درحال حاضر مشکلی برای صادرات و واردات با کشور افغانستان ندارند و آمادگی از طرف ما به صورت کامل وجود دارد.

کد خبر: ۱۰۹٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha