۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
افتتاح سه طرح گردشگری در کردستان|ارتقاء زیرساخت های استان در اولویت است
همزمان با روز جهانی جهانگردی؛

افتتاح سه طرح گردشگری در کردستان|ارتقاء زیرساخت های استان در اولویت است

سنندج – سه طرح گردشگری در مناطق مختلف استان کردستان در راستای گرامیداشت روز جهانی جهانگردی افتتاح شد که با بهره برداری از آنها بیش از ۷۰ نفر در این استان صاحب شغل شدند.

به گزارش خبرنگار بازار، شامگاه چهارشنبه و با برگزاری مراسم های مختلفی سه طرح گردشگری در مناطق مختلف استان کردستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

برگزاری مراسم افتتاح و بهره برداری از طرح های گردشگری در استان کردستان در راستای گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی انجام شد.

در جریان این مراسم ها، طرح های گردشگری کانی‌مشکان، مجتمع گردشگری سلامت (دانژن) و مجتمع زرتشت که از جمله طرح های با محوریت گردشگری هستند مورد بهره برداری رسمی قرار گرفتند.

مجتمع کانی‌مشکان با سرمایه شخصی ۶ میلیارد تومان در مدت دو سال و با هدف جذب و اسکان گردشگر احداث و راه‌اندازی شده است و با بهره برداری از این پروژه در مجموع ۱۶ نفر صاحب فرصت شغلی شده اند.

مجتمع کانی‌مشکان در ۹ کیلومتری سنندج واقع شده است و در زمینی به متراژ ۱۳ هزار مترمربع در سه فاز (اقامتی، پذیرایی و تفریحی) راه‌اندازی و احداث شده است.

افتتاح طرح گردشگری و سلامت دانژن

همچنین در جریان برگزاری مراسم دیگری با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، مجتمع گردشگری سلامت و تندرستی(دانژن)  به بهره برداری رسید.

برای افتتاح و بهره برداری این مجتمع گردشگری حدود ۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

این مجتمع با هدف خدمات‌رسانی و رویکرد سلامت‌محور احداث شده است و نقش مهمی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی داشته و به همین دلیل تاکنون حدود ۴۰ نفر در این طرح صاحب شغل شده اند و پیش بینی می شود که این تعداد به ۷۰ نفر نیز خواهد رسید.

 مجتمع گردشگری دانژن در زمینی به مساحت هزار و ۳۵۰ مترمربع زیربنا در هفت طبقه شامل بخش‌های پارکینگ، حمام سنتی، جکوزی، سونا، ماساژ، پاک‌سازی پوست، سالن زیبایی، سالن ورزشی و کافی شاپ احداث شده است.

مجتمع گردشگری زرتشت نیز یکی دیگر از طرح‌های افتتاحی بود که با سرمایه شخصی چهار میلیارد تومان و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانک کشاورزی احداث شده است.

مجتمع گردشگری زرتشت در نزدیکی روستای صلوات آباد سنندج احداث و راه اندازی شده است با بهره برداری از آن ۱۶ نفر صاحب فرصت شغلی شده اند.

مسئولان استان آماده حمایت از طرح های گردشگری هستند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان در مراسم بهره برداری از این سه طرح گردشگری، اظهار کرد: خوشبختانه حمایت مسئولین استان از طرحها و سرمایه گذاران بخش خصوصی گردشگری موجب شده تا سرمایه گذاران بیشتری به این حوزه ورود پیدا کند.

یعقوب گویلیان با اشاره به اینکه ارتقاء زیرساخت های گردشگری یکی از اولویت های اصلی در کردستان است، افزود: حمایت همه جانبه مسئولان استان از نقاط قوت در راستای توسعه صنعت گردشگری است و امیدواریم سایر دستگاهای ذی‌ربط و دخیل در فعالیت های بخش خصوصی حمایتهای بیشتری را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه جاذبه‌های گردشگری و تفریحی خوبی در استان کردستان وجود دارد، یادآور شد: تقویت و توسعه بخش گردشگری می‌تواند به جذب گردشگر داخلی و خارجی کمک کند و در نهایت این مهم زمینه ساز توسعه پایدار استان کردستان خواهد بود.

کد خبر: ۱۰۹٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha