۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
جزئیات طرح کاهش تعرفه بنگاه‌های معاملاتی در کمیسیون عمران بررسی می‌شود
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

جزئیات طرح کاهش تعرفه بنگاه‌های معاملاتی در کمیسیون عمران بررسی می‌شود

خلا نظارتی دستگاه‌های دولتی و اتحادیه مشاوران املاک بر عملکرد بنگاه‌های معاملات ملکی و وابستگی درآمد بنگاه‌ها با قیمت واحدهای مسکونی زمینه افزایش قیمت مساکن را در موقعیت‌های محلی فراهم می‌کند.

به گزراش بازار به نقل از خانه ملت، صدیف بدری، با اشاره به ضرورت ساماندهی بنگاه‌های معاملاتی گفـت: خلا نظارتی دستگاه‌های دولتی و اتحادیه مشاوران املاک بر عملکرد بنگاه‌های معاملات ملکی زمینه افزایش قیمت مساکن را در موقعیت‌های محلی فراهم می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وابستگی درآمد بنگاه‌ها معاملاتی به قیمت واحدهای مسکونی موجب شده برخی از دفاتر مشاور املاک برای کسب سود بیشتر، به افزایش قیمت ملک دامن بزنند و یا تعرفه هایی خارج از عرف دریافت کنند. کنترل این موارد نظارت دقیق و مسئولانه دستگاه‌ها متولی را می‌طلبد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: کلیات طرحی به منظور کاهش تعرفه دفاتر مشاوره املاک در دستور قرار داشته و کلیات آن تصویب شده اما جزئیات آن نیازمند بررسی کارشناسی با حضور مسئولان و ذینفعان است. از طرفی طرحی در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با عنوان الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در حال بررسی برای رفع ایرادات شورای نگهبان است که باید در کمیسیون عمران نیز مورد بررسی قرار گرفته و از همپوشانی و موازی کاری قوانین جلوگیری شود.

کد خبر: ۱۰۹٬۸۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha