۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
اوراق بورس آمریکا را پایین کشید
خبرگزاری بازار گزارش می دهد؛

اوراق بورس آمریکا را پایین کشید

تاثیر سیاست های انقباضی فدرال رزرو آمریکا بر بورس نمایان شد

بازدهی اوراق خزانه در بالاترین سطح سه ماه گذشته رسیده و از طرف دیگر دولت امریکا سیاست های انقباضی را برای کنترل تورم در اقتصاد اجرا کرد و همین مساله روند افزایش قیمت ها را کند کرد.

 به گزارش بازار سهام ایالات متحده روز سه شنبه افت کرد، زیرا بازدهی اوراق خزانه در بالاترین سطح سه ماه گذشته رسیده و بن بست مذاکرات قانون گذاران در واشنگتن ادامه یافته است. بعد از اینکه تزریق واکسن در کشورهای جهان تاثیر مثبتی بر شیوع ویروس کرونا داشت دولت امریکا سیاست های انقباضی را برای کنترل تورم در اقتصاد اجرا کرد و همین مساله روند افزایش قیمت ها را کند کرد و از طرف دیگر اوراق خزانه در این کشور رونق گرفت، اما حالا بعد از چند ماه که از اجرای این سیاست می گذرد روزهای اخیر بورس روندی نزولی داشته به طوری که در اخرین معاملات بورس آمریکا با با افتی ۲.۸ درصدی بدترین روز خود از ماه را پشت سر گذاشت و S&P ۵۰۰ نزدیک به ۲ درصد کاهش یافت و  میانگین صنعتی داوجونز ۵۶۰ واحد یا حدود ۱.۶ درصد افت کرد.

 همچنین بازدهی  ۱۰ ساله اوراق خزانه با افزایش تندی به ۱.۵۵۸ درصد رسید زیرا سرمایه گذاران معتقدند که فدرال رزرو به وعده خود مبنی بر مهار خرید اوراق قرضه اضطراری خود در زمان جهش تورم عمل خواهد کرد.   بازدهی ۱۰ ساله از ماه ژوئن  به بالاترین سطح خود از ماه ژوئن رسیده است، زیرا فدرال رزرو هفته گذشته اعلام کرد که به زودی ۱۲۰ میلیارد دلار از خرید اوراق قرضه خود را کاهش می دهد. نرخ ۱۰ ساله هفته گذشته ۱.۲۹ درصد و در ماه اوت ۱.۱۳ درصد بود.   بازده ۳۰ ساله خزانه داری نیز در حال صعود بوده و از ۲ درصد فراتر رفته است.

کد خبر: ۱۰۹٬۸۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha