۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
شاهکار مدیریتی در بانک شهرداری‌ها| بانک شهر ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان زیان محقق کرد!

شاهکار مدیریتی در بانک شهرداری‌ها| بانک شهر ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان زیان محقق کرد!

صورت‌های مالی تصویب شده بانک شهر در مجمع عمومی عادی این بانک برای دور مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ حاکی از آن است که این بانک در مجموع ۲ هزار و ۸۶۵ میلیارد تومان زیان محقق کرده است.

به گزارش بازار، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت بانک شهر در تاریخ ۳۱ شهریورماه برگزار و صورت‌های مالی آن به تصویب رسید.بانک مرکزی در نامه خود برای اعطای مجوز جهت برگزاری مجمع عمومی این بانک در خصوص ضرورت طبقه‌بندی دارایی‌ها و ذخیره‌گیری مطالبات مشکوک‌الوصول و نحوه وصول مطالبات و اعمال ثبت‌های اصلاحی و تعدیلات سنواتی تاکید کرده بود که حداقل باید مبلغ ۲۲.۴۴۱ میلیارد ریال (۲ هزار و ۲۴۴ میلیارد تومان) بابت کسری ذخایر مطالبات مشکوک الوصول (موضوع بند ۶ گزارش حسابرس مستقل)؛ حداقل مبلغ ۲.۰۴۲ میلیارد ریال (۲۰۴ میلیارد تومان) بابت مطالبات راکد انتقالی از سال‌های قبل (موضوع بند ۱۰-۱ گزارش حسابرس مستقل)؛ حداقل ۲.۰۷۳ میلیارد ریال (۲۰۷ میلیارد تومان) بابت کسری ذخایر مطالبات سنواتی ارزی (موضوع بند ۱۰-۱ گزارش حسابرس مستقل)؛ و حداقل مبلغ ۱.۰۷۲ میلیارد ریال (۱۰۷ میلیارد تومان) بابت ذخیره مطالبات بانک از شرکت‌های فرعی و وابسته (موضوع بند ۲۱ گزارش حسابرس مستقل) ذخیره‌گیری شود.

براین اساس مجموع ذخیره‌گیری ضروری برای برگزاری مجمع این بانک که از سوی بانک مرکزی اعلام شده، بیشتر از ۲۷.۶۲۸ میلیارد ریال (۲ هزار و ۷۶۲ میلیارد تومان) اعلام شده بود.

از سوی دیگر در بندهای بندی نامه بانک مرکزی در خصوص مجوز مجمع عمومی بانک شهر آمده است: براساس بند ۹ گزارش حسابرس مستقل، باید اعمال ثبت‌های اصلاحی و انجام تعدیلات سنواتی به مبلغ ۵۰۹ میلیارد ریال بابت برگشت درآمد غیرعملیاتی ناشی از فروش املاک صورت بگیرد.

براساس صورت‌های مالی بانک شهر که در این مجمع تصویب و در سامانه کدال بارگذاری شده است، زیان خالص این بانک رقمی معادل ۲ هزار و ۸۶۵ میلیارد و ۹۴۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است.

این بانک به ازای هر سهم خود ۱۸۴ تومان زیان محقق کرده است.

شاهکار مدیریتی در بانک شهرداری‌ها| بانک شهر ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان زیان محقق کرد!

صورت‌های مالی بانک شهر نشان می‌دهند که زیان انباشته ابتدای دوره این بانک معادل ۱۹ هزار و ۶۵۵ میلیارد و ۲۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده است.

گفتنی است؛ سهامداران بانک شهر را صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران، شهرداری قزوین، کرج، تبریز، شیراز، قم، اصفهان، مشهد، و شهرداری تهران تشکیل می دهد که جمع تعداد سهام این بانک ۱۰ هزار ۴۸۶ میلیارد و ۷۷۴ میلیون و ۴۵۳ هزار سهم است. شهرداری تهران با ۱۰ درصد و پس از آن شهرداری مشهد با حدود ۹ درصد بالاترین سهامداران این بانک به شمار می روند.

کد خبر: ۱۰۹٬۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha