۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۲
مالیات بر خانه‌های خالی و خودروهای لاکچری روی زمین؛ دیوان محاسبات نظارت کند
نماینده رودبار در گفتگو با بازار:

مالیات بر خانه‌های خالی و خودروهای لاکچری روی زمین؛ دیوان محاسبات نظارت کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت:دیوان محاسبات بر قانون مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر خودروهای لاکچری نظارت جدی داشته باشد

مهرداد گودرزوند در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به ضرورت اجرای دقیق قوانین مالیاتی در کشور گفت: اگر ما به دنبال توزیع عادلانه درآمد و ثروت بین اقشار جامعه هستیم، یکی از راه‌های آن اجرای درست قوانین مالیاتی است. 

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از قوانین مالیاتی مهمی که در مجلس به تصویب رسید آن بود که صاحبان خانه‌های خالی باید مالیات پرداخت کنند که تاکنون این قانون به نحو مناسبی اجرایی نشده است و باید دولت جدید این قانون را به طور کامل اجرا کند. 

گودرزوند اظهار داشت: در صورتی که قانون مالیات بر خانه‌های خالی به صورت دقیق اجرایی نشود، فاصله طبقاتی در جامعه بیشتر شده و مشکلات دهک‌های پایین جامعه افزایش می‌یابد. 

وی افزود: مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ قوانین مهمی در حوزه اخذ مالیات به ویژه قانون مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر خودروهای لاکچری را به تصویب رساند و انتظار ما این است که دیوان محاسبات بر نحوه اجرای این قوانین نظارت جدی داشته باشد و با دستگاه‌ها و مسئولانی که اهتمام لازم برای اجرای این قوانین را ندارند، برخورد اساسی شود. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توزیع عادلانه ثروت در کشورمان منوط به این است که قانون‌های مالیاتی به طور صحیح اجرایی شود و اگر مالیات به درستی اخذ شود حتما در جامعه شاهد توزیع عادلانه ثروت خواهیم بود. 

گودرزوند بیان کرد: البته باید اقشار پردرآمد جامعه مالیات بیشتری پرداخت کنند و طبقات پایین جامعه علاوه بر اینکه باید مالیات کمتری دهند، لازم است در برخی از موارد از معافیت‌های مالیاتی برخوردار باشند تا شاهد توزیع عادلانه ثروت در جامعه باشیم. 

وی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی باید در سیاست‌های خود یک بازنگری جدی داشته باشد و فرایند اخذ مالیات را به صورت جدی‌تر دنبال کند و با کسانی که در این زمینه تخلف می‌کنند و از اجرای قانون استنکاف دارند، برخورد کند. دولت سیزدهم نیز باید به مساله مهم اخذ مالیات توجه ویژه ای داشته باشد که یکی از راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی کشور است.

کد خبر: ۱۰۹٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha