۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
طرح حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا به نفع مردم است
رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر تهران:

طرح حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا به نفع مردم است

لرستان- محمدولی، رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر و نقره تهران گفت: طرح حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا که از دی ماه امسال اجرا می‌شود هم به نفع مردم و هم طلافروشان است.

عبادالله محمد ولی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا با توجه به مصوبه شورای نگهبان و تایید آن از ۲۴ دی ماه امسال عملیاتی می‌شود و قرار است که این مبلغ از اصل طلا حذف و به اجرت ساخت طلا افزوده شود که این موضوع به بازار طلا   کمک زیادی می‌کند.

وی افزود: از سال ۸۷ تاکنون یعنی نزدیک به ۱۳ سال این کار عقب افتاده است و آسیب‌های زیادی را به صنف طلا فروشان وارد کرده است ولی در عین حال، برداشته شدن این مالیات می‌تواند کمک خوبی به رونق صنف طلا و مصنوعات طلا کند.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا، جواهر و نقره تهران عنوان کرد: بسیاری از مردم به دلیل اینکه علاوه‌بر اجرت دو تا هفت درصدی بر روی طلا باید ۹ درصد نیز مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند تمایلی به خرید طلا نشان نمی‌دهند پلی وقتی این ۹ درصد حذف و به سه درصد از سود و اجرت طلا تبدیل شود برای مردم به صرفه‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: در ۱۳ سال گذشته روند به این شکل بوده که وقتی کسی قصد فروش طلای خود را داشت بخش عظیمی از پولش صرف ارزش افزوده می‌شد که برای مردم توجیه اقتصادی نداشت به همین دلیل این طرح حذف می‌شود تا دوباره طلا جاذبه خود را در بین مردم به دست آورد.

محمدولی تصریح کرد: زمانی که قانونی اجرایی می‌شود، همه ما باید از آن تبعیت کنیم و چنانچه به هر دلیلی هر واحد صنفی طلا از این قانون تبعیت نکرد مردم می‌توانند به تمام اتحادیه های طلا فروشی در سراسر کشور این موضوع را گزارش کنن و حق خود را مطالبه کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر بازار طلافروشان رونق زیادی ندارند چون نوساناتی را در بازارهای مختلف داریم که این نوسانات به فروشنده و خریدار اجازه نمی دهد با یک تثبیت فکر وارد بازار شود و سرمایه گذاری کند لذا باید حتماً در بازار به ثبات قیمت برسیم.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا،جواهر و نقره تهران گفت: مهمترین موضوعی که دولت آقای رئیسی می‌تواند در دستور کار قرار دهد این است که بتواند روی قیمت‌ها متمرکز شود و آنها را مهار کند یعنی در ابتدا اجازه ندهد که قیمت‌ها از این حد بالاتر رود تلاش کنیم تا این قیمت‌ها را کاهشی کنیم تا پول ملی ما ارزشمند شود و بتواند با دیگر ارزها رقابت کند.

وی افزود: از آنجایی که قیمت طلا در داخل کشور تابع اونس جهانی است و با توجه به اینکه مطمئنا قیمت اونس جهانی افزایش پیدا می کند بالطبع آن قیمت طلا و سکه نیز تا دی ماه سال جاری افزایش می‌یابد.

کد خبر: ۱۰۹٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha